Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Zoner inShop: Prodejna měsíce června

Titul "Prodejna měsíce", který uděluje společnost Zoner software internetovým obchodům vytvořeným na bázi systému inShop, se v červnu stal e-shop Brazilian Wines.

Ocenění Prodejna měsíce, které už od dubna roku 2001 uděluje provozovatel obchodního systému Zoner inShop, získal v červnu internetový obchod Brazilian Wines. Roman Vaněk, majitel společnosti Cosmopolitan Brazilian Wines, která e-shop vlastní, odpověděl serveru e-komerce.cz na několik otázek.


Proč jste pro vytvoření obchodu zvolili právě Zoner inShop?

Pro jeho bohatou nabídku funkcí a cenovou dostupnost. Přemýšleli jsme i o nějakých open source řešeních, ale žádné z nich nenabízelo všechny funkce, které jsme bezpodmínečně vyžadovali.

Víme i o dalších platformách podobných Zoneru, ale neměli jsme sílu se jimi zabývat. Tak nějak intuitivně jsme ostatní odsunuli na vedlejší kolej, protože máme dojem, že na trhu nejsou tak dlouho a že Zoner je jakýsi standard. Možná se pleteme, ale to je jedno.


Jak dlouho trvaly práce na "výrobě" e-shopu?

Nejdéle nám trvaly přípravy. Ujasnit si, jak to všechno poskládat. Když jsme měli v tomto jasno, samotná výroba e-shopu trvala přibližně měsíc a webové stránky asi další dva. Takže dohromady cca. čtvrt roku, protože stránky a e-shop tvoří propojený celek.


Považujete Váš e-shop spíše za doplňkovou službu a nebo spíše očekáváte, že by měl výrazněji ovlivnit prodej Vámi nabízených produktů?

Šalamounsky řečeno, e-shop by se měl stát hlavním nástrojem pro vyřizování objednávek. Neočekáváme, že hned zpočátku se utvoří nějaká rozsáhlá internetová komunita víno-milců, kteří hned začnou nakupovat v e-shopu, aniž s námi někdy měli něco do činění. Ale rozhodně chceme cíleně všechny naše zákazníky (a to jak konečné spotřebitele, tak např. vinotéky) naučit chodit na e-shop. Jednak je to pro obě strany transparentnější a také zvažujeme zvýhodnění internetových objednávek nějakou slevou.

Jako (pokud je nám známo) jediní v ČR umíme (rozuměj jsme ochotni) namíchat více druhů vína do jednoho kartonu a nenutíme tedy zákazníka objednávat po kartonech od jednoho druhu.

A další důležitá věc: máme svůj vlastní sklad, kde si všechna vína z naší nabídky spokojeně hajají. Běžně tedy odbavujeme objednávky ještě týž den.


Jde o Váš první projekt v oblasti e-komerce nebo máte s prodejem na Internetu zkušenosti a případně jaké?

Toto je náš první e-komerce projekt, ale vybrali jsme si k jeho realizaci kvalitního a zkušeného integrátora - firmu Adaptive Garage. Je to sice malá firma, ale velmi flexibilní a rozumí tomu, jak skloubit technologie a obchod (lidskou stránku věci).

Jejich zástupce na to šel jako americký herec - vzal si od nás většinu vín na ochutnání a průběžně se nechává školit. Vstřebává naše know-how, snaží se o pohled na věc z našeho hlediska a zejména z hlediska našeho zákazníka. Díky tomu má naši důvěru a my už jsme opravili řadu našich představ podle jeho doporučení.

Je to taková ta poctivá firma, co upřednostňuje mít menší počet klientů, ale udělat pro ně první poslední. Jsme rádi, že nás neodmítli :-).


Plánujete projekt podporovat např. internetovou reklamou či jinými formami internetového marketingu nebo spíše spoléháte na klasické marketingové prostředky?

Větší část našich marketingových aktivit tvoří ty "konvenční". Internetovou reklamu ale v žádném případě nepodceňujeme - stanovili jsme si na ni pevný rozpočet a v rámci něj i přibližné rozdělení "kolik za co". Tedy kolik na registrace ve vyhledávačích (katalozích), kolik na zalistování v předních search engines, kolik za internetové reklamní formáty atd. Rozpočet budeme průběžně optimalizovat podle naměřených výsledků. Od firmy Adaptive Garage máme totiž velmi dobrý nástroj pro vyhodnocování návštěvnosti našeho webu. Přesně víme, odkud k nám zákazníci nejčastěji chodí, ale nejen to - přesně víme, které internetové reklamní kampaně generují objednávky a za kolik peněz.

Kromě toho se snažíme vyměňovat si s provozovateli kvalitních webů odkazy. Samozřejmě jen tam, kde to má smysl (např. stránky o víně obecně; prodejci věcí okolo vína; stránky o produktech doplňující víno - třebas doutníky nebo jihoamerické maso; stránky cestovek zaměřených na Brazílii atd. atp.)
Nechtěli byste třeba vy? Úplně to vidíme - vy nás vybarvíte jako ukázkový e-shop (jak to má vypadat) a my vás doporučíme jako nezávislou instituci, která zaplaťpánbůh dělá osvětu v elektronické komerci.


AKTUALIZOVÁNO: Brazilian Wines se stala prodejnou měsíce června, nikoliv května, jak bylo uvedeno původně.
Autor: David Kozák
Datum: 10. června 2005



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz