Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Zoner inShop: Prodejna měsíce srpna

Srpnovou prodejnou měsíce postavenou na bázi obchodního systému Zoner inShop se stal internetový obchod Duhovysvet.cz.

Držitelem titulu "Prodejna měsíce srpna", jímž společnost Zoner software pravidelně oceňuje nejlepší prodejny založené na obchodním systému Zoner inShop, se stal internetový obchod Duhovysvet.cz. O zkušenostech s obchodováním na Internetu a důvodech, které provozovatele vedli k využití systému inShop nám řekl Marek Vysočan.


Proč jste pro vytvoření obchodu zvolili právě Zoner inShop?

Inshop známe již od roku 1999, kdy jsme ho přes rok využívali, takže při loňském hledaní vhodného engine se automaticky dostal do užšího výběru a nakonec byl vybrán pro nejlepší poměr cena/výkon. www.duhovysvet.cz je druhý e-shop který na t´to platformě provozujeme. inShop je dle nás takový zástupce "střední třídy", při hledaní vhodného řešení jsme nalezli buďto zcela amaterské výtvory s pofiderním zázemím nebo naopak engine velmi masivní za řádově jiné ceny. Jedním s klíčových požadavků byla rozumná provázanost s ERP. Při počtu fakturovaných položek jsou absolutně nevyhovující exporty objednávek typu mail, XML, CSV apod. Bez možnosti automaticky importovat objednávky do informačního systému si nedovedeme
představit rozumný provoz.


Jak dlouho trvaly práce na "výrobě" e-shopu?

V případě www.duhovysvet.cz se jednalo pouze o drobný redesing www.koridor.cz takže to byly řádově hodiny. Práce na www.koridor.cz trvaly asi měsíc. Plnění databáze produktů je násobně náročnější, zahájili jsme provoz s 2500 položkami a dále doplňovali zboží již za plného provozu.


Považujete Váš e-shop spíše za doplňkovou službu a nebo spíše očekáváte, že by měl výrazněji ovlivnit prodej Vámi nabízených produktů?

Prodej přes e-shop je silně dominantní a tak to také bylo plánováno.


Jde o Váš první projekt v oblasti e-komerce nebo máte s prodejem na Internetu zkušenosti a případně jaké?

Zkušenosti máme ještě z dřevních dob e-komerce u nas (1998-9). Tehdy jsme provozovali e-shop s kancelářskou technikou a PDA. Bohužel tenkrát jsme se soustředili pouze na jednu značku, která námi prodávaný druh sortimentu zcela opustila. Nyní máme sortiment asi 40 značek.


Plánujete projekt podporovat např. internetovou reklamou či jinými formami internetového marketingu nebo spíše spoléháte na klasické marketingové prostředky?

Naše projekty samozřejmě podporujeme reklamními kampaněmi na internetu, naopak nespoléháme na klasické prostředky jako jsou reklamní spoty v rádiích, reklama v časopisech apod. Jedinou výjimkou je reklama v prostředcích MHD, která se nám osvědčila, byť je špatně měřitelná. Každé zadání reklamní kampaně prochází důkladnou analýzou a musíme podotknout že některé nabídky reklamního prostoru jsou neuveřitelně naivní.
Autor: David Kozák
Datum: 3. srpna 2005



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz