Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

URL na billboardech

Nebojte se, nejedná se o reklamu na vyšetření zánětu středního ucha, neboť URL není urologie, ale stručně řečeno internetová adresa. Tedy to, co píšete do “příkazového” řádku vašeho prohlížeče například ve tvaru “http://www.něco.cz”. Poměrně dlouho nebylo zvykem uveřejňovat tuto adresu jinde, než na konci informačních brožurek, někde “dole” v tiráži nebo ve specializovaných časopisech. Postupem času se tato adresa dostala na všechny firemní dokumenty, vizitky zaměstnanců a dokonce i do reklamy.

URL venku i uvnitř
Nejprve jsme mohli najít URL uvnitř specializovaných, převážně počítačových magazínů jako odkaz autora článku na podrobnější informace nebo součást reklamy ”počítačové” společnosti. Nyní podobné odkazy nalezneme doslova všude! Není nic neobvyklého, když se během televizní reklamy zobrazuje i patřičné URL , oficiální adresu nejdeme také snad v každé titulkové sekvenci nejen amerického filmu, zkratka www na nás vykukuje i na obalech některých potravin, dokonce i volební kampaň doplňují vcelku logicky URL našich volených zástupců. Tak proč ne na billboardech?

URL a billboard, jak se to rýmuje
Dosud ale hrálo URL pouze ”doplňkovou” roli. Pokud chcete vědět něco víc o chladničkách, zmrzlině nebo někom z ODS, potom sedněte k internetu a zadejte… Ale nyní se objevily billboardy, které přímo propagují nějakou službu, kterou jinde, než za uvedeným URL nenajdete! Nechci někomu kazit překvapení z toho, co se za reklamními URL skrývá, a proto se omezím jen na jednu zámořskou ”zajímavost”.

URL v básničkách?
Zaplacení několika billboardů v naší Matičce stověžaté stojí řádově pár desítek tisíc korun, v USA stojí podobná legrace přibližně to samé, ale v dolarech. Nezbývá nám tedy nic jiného, než hluboký povzdech nad tím, že jakýsi záhadný sponzor zaplatil sumu 37.000 dolarů (!) za reklamní kampaň v Los Angeles, Městu andělů, kde koncem dubna vyrostla řada billboardů s úryvky básní takových velikánů, jakými jsou například Charles Bukowski, Gwendolyn Brooks, Lucille Clifton, Robert Creeley, Allen Ginsberg a Nikki Giovanni.

Tisková zpráva serveru poets-anonymous.com říká, že tvůrci tak chtěli připomenout květen, svátek poezie přímo v ulicích města a zejména na rušných křižovatkách, kde je v každodenní tlačenici aut čas i na čtení billboardů. Obyvatelé si prý této akce velmi cení a někteří z nich šáhli po knize poezie poprvé od doby, kdy opustili školní lavice! Myslíte, že by se i u nás našli peníze na propagování ducha a nikoliv produktu?
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 22. června 1999



 Profil autora  

Jiří Rýdl

PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz