Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Reklama 3: Zajímavé online kampaně a jejich tvůrci

Na internetu není jednoduché něco najít a ne jinak je tomu u tzv. online reklamních agentur. Do vyhledávačů můžete zadat sousloví online reklama, marketingové strategie, webové poradenství, komunikační agentura, interaktivní služby nebo kombinace všeho uvedeného a získáte nepřeberné množství odkazů, jejichž relevantnost určíte až podrobným prozkoumáním daných webů. Možná vám tímto článkem alespoň trochu ulehčíme práci při dalším hledání.

Protože nikdo nezná všechno, připravil jsem poněkud netradičně přehled kampaní, které mě v poslední době zaujaly, namísto přehledu agentur, který by prostě nemohl být úplný. Kampaně jsme řadil abecedně a informace čerpal z internetu (tím myslím v době, kdy kampaň probíhala), webových prezentací agentur a emailových dotazů. (V závorce najdete odkaz na tvůrce kampaně a pokud je to možné, přidávám i odkaz na propagační website.)

Becherovka Game (www.multimedia.cz)
S podporou herních serverů na internet vstoupila společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s., která využila hravosti internetových uživatelů a připravila soutěž o výrobu flash hry s motivem známého likéru, kdy autor nejpovedenější z nich získá 100.000 Kč. Výsledky této kampaně si můžete hrát na game.janbecher.cz a zároveň se těšit na letošní ročník.

Clio (www.carat.cz)
Myslím, že jen málokdo se vyhnul masivní kampani Renaultu Clio, která začala tajemstvím obestřeným symbolem, ze kterého se vyklubal otisk řadící páky nového vozu. Viděli jsme několik nových formátů jako "poletující" banner, interstitial (banner, zobrazený před načtením cílového serveru) a speciální soutěž. Website najdete na www.community-clio.cz.

Durex Cosmic Trip (www.nexen.cz)
Kampaně Durexu jsou vždy velmi zábavné, a tak jsou zábavné i bannery propagující párty Cosmic Trip na adrese www.cosmictrip.cz. Bannery snad ještě najdete na adrese www.nexen.cz/projects/durex_banner/ a doufám, že budete stejně úspěšní jako kondomy Durex.

Exprespůjčka (www.ileo.cz)
Tato akce vyvolala poměrně značné reakce, pozitivní i negativní, ale v každém případě oslovila uživatele portálu Centrum.cz. Ti se nejdříve setkávali s rozmrzelými panáčky, kterým scházela potřebná hotovost, aby poté nalezli řešení u produktu exprespujcka.cz a peníze utráceli za motorky, lety balónem a podobné skopičiny. Úvodní stránka portálu jich najednou byla doslova plná.

Generation E-business (www.ogilvyinteractive.cz)
Tiskovou kampaň IBM, která své e-business služby opravdu nabízí každému, včetně pletoucích babiček na zápraží, samozřejmě doplnily také bannery a odkaz na ty pravé služby pro elektronické podnikatele. www.ibm.com/cz/swhotoffers.

IQ mapa (www.peckadesign.cz)
Vědomostní hru pro uživatele služby Juice vyhrávají jen ti nejchytřejší. Jaké to je, rozšiřovat svoji působnost pomocí odpovědí na záludné otázky si můžete vyzkoušet na adrese mobiljuice.iqmapa.cz/web/ nebo také v interaktivních bannerech na této adrese www.peckadesign.cz/banery.php.

Kousni a surfuj (www.ri.cz)
Tahle reklama mě překvapivě zastihla nejprve offline u kasy v jednom supermarketu, kde jsem si kupoval tyčinku Mars. Po vyťukání již nefungující adresy jsem měl možnost hrát čtyři flashové hry a po nasbíraní určitého počtu obalů tyčinek společnosti Master Food se přihlásit do soutěže o multimediální počítač. Tato aplikace znamenal Bronzový Louskáček 2000 pro Mark/BBDO.

Mistrovství světa v hokeji (www.imachina.cz)
Přestože Zlatý hatrick našich hokejistů jsme již náležitě oslavili v loňském roce, připomenout si průběh nervydrásajícího finále mezi Českem a Slovenskem si můžete na webu www.ms2000.cz, jehož provoz byl sponzorován společností Eurotel.

Mlékárny Hlinsko (www.deepend.cz)
Webová prezentace www.tatramleko.cz přestavuje Hedviku a Vendelína, kteří potřebují doplnit zásoby Jesenky na své vesmírné lodi a tak se vydávají na Zemi. Netradiční banner s kravkou, která hraje na svoje vemeno překvapil nejen uživatele serveru Centrum.cz, ale svou úspěšností i jeho provozovatele!

Odvaž se! (www.advertures.cz)
Portál o rozličných aktivitách (nyní Twist Extreme Tour) sponzorsky zajištěných mobilním operátorem Peagas ve spolupráci s WorldOnline na adrese www.odvazse.cz nabízí mimo jiné i soutěž o sadu s telefonem Nokia 3330. Zajímavou akcí agentury Advertures z poslední doby byly netradiční bannery se závody autíček, propagující tým Lucky Strike BAR Honda.

Stock (www.carat.cz)
Z reklamních kampaní na známé produkty Magistr Fernet Stock Citrus a Fernet Stock asi nejvíce vyčnívá ta se skákajícími citrónky a limetkami, kterou najdete na adrese www.citrus.cz. Prezentace je navíc doplněná kulturním servisem, screensavery a záhadnou sekcí LSD, kterou byste si neměli nechat ujít.

Berte prosím uvedené názory pouze jako můj subjektivní pohled aktivního uživatele internetu a nadšeného příjemce netradičních reklamních sdělení a ne jako vyčerpávající pohled na věčně se měnící trh online reklamy. Na vaše názory na mnou opomenuté kampaně nebo agentury se těším v diskuzi pod článkem!

(Další díl: Reklamní sítě a mediazastupitelství)
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 27. srpna 2001



 Profil autora  

Jiří Rýdl

PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Jiří Rýdl
Opomenuta kampan pro McDonalds
28.08.2001 11:26
Jiří Rýdl
Další zajímavé práce pro máslo a pivo!
03.09.2001 17:13