Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Reklama 4: Reklamní sítě a mediazastupitelství

Možná jste si ani v minulém díle svojí agenturu nevybrali, možná chcete mít nad plánováním své kampaně přímý dohled, nebo možná zatím nemáte rozpočet na propagaci. V každém případě byste namísto oslovování jednotlivých serverů měli využít některou z reklamních sítí, jejichž nabídka sahá od distribuce bannerů přes zajištění PR článků až po speciální akce. Jaké výhody přináší spolupráce s mediazastupitelstvími přináší následující článek.

Nejprve se věnujme případu, kdy na propagaci už nezbývají finanční prostředky. Jedna z možností, jak i bez peněz získat reklamu, je využití výměnných reklamních sítí, které fungují na jednoduchém principu: Na svých stránkách zobrazujete bannery ostatních serverů, zapojených do sítě a oni na oplátku zobrazují vaše. Obvyklý poměr je za dvě cizí imprese (zobrazení banneru) získáte jednu impresi na serveru někoho jiného, ale konkrétní podmínky ovlivňuje více faktorů.

I přes zdánlivou jednoduchost těchto systémů nabízejí výměnné sítě řadu služeb, které byste čekali spíše u komerční verze. Mezi ně patří různé možnosti cílení, ať už na dny nebo servery, přehledná statistika a třeba i možnost spořit imprese a naplánovat si tak svou kampaň, až se to bude hodit. Základní výhodou ale zůstává především to, že platím pouze bannerovým prostorem na svých stránkách.

Pokud ale chci propagovat firemní stránky, nemusí se mi zrovna líbit cizí bannery, které návštěvníky lákají někam jinam a navíc mohou narušovat grafický dojem, který by měli návštěvníci stránek získat. Možným řešením je využití sítě některého mediazastupitelství, tedy společností, jejíž podnikání spočívá v nákupu a prodeji reklamního prostoru.

Základní výhody pro zadavatele jsou podobné jako v případě zadávání reklamy do tisku – jednání s jedním zástupcem namísto s několika servery, díky tomu jednotný statistický výstup a jednoduchost platby, slevy za objem apod. Další výhody se týkají nabídky různých reklamních formátů, možnosti cílení kampaně podle dnů, hodin a mnoho dalších fines.

Služby v podobné kvalitě lze na první pohled najít také u naplacených sítí, ale základní výhodou je zejména přidružený servis od naplánování kampaně na vhodné servery podle zvolené cílové skupiny, volba formátů a výroba vlastních bannerů, zajištění kampaně, průběžné informování o jejím průběhu a návrhy změn, okomentovaný statistický výstup a nepřetržitá připravenost s čímkoliv pomoci. Za to agentura získá provizi z vašeho mediálního rozpočtu.

Co se týká rozsahu služeb, nabídka většiny mediazastupitelství je velmi podobná, a tak se zásadním rozdílem stává paleta zastupovaných serverů, případně možnosti propagace, jaké nabízejí. Ty mohou zahrnovat bannery netradičních formátů, PR články, textové odkazy nebo třeba reklamu v rámci newsletterů, které zvolený server rozesílá svým uživatelům. Na druhou stranu snad všechny agentury mají natolik široké portfolio serverů, že by neměl být problém najít cílovou skupinu, odpovídající vaší poptávce.

To vše ale vůbec nemusíte znát, protože realizaci kampaně včetně mediálního plánování pro vás připraví některá z reklamních agentur, o kterých jsme psali minule. Pokud si ale chcete nabídku společností na našem trhu projít vlastními silami, zde nejdete přehled nejvýznamnějších sítí a jejich provozovatelů:

Komerční sítě:
Název sítě
Provozovatel
URL
ADmaster NetworkARBOmedia, s.r.o.www.arbomedia.cz
AdRenalineComputer Press, a.s.www.adrenaline.cz
ClickWorxInternet Servis, a.s.www.clickworx.cz
GladiatorGlobe Internetwww.gladiator.cz
I.M.S.M.I.A, a.s.www.ims.cz
Výměnné sítě:
Název sítě
Provozovatel
URL
BillboardInternet Billboard, s.r.o.www.billboard.cz
KvantumM.I.A, a.s.www.kvantum.cz
Mr.LinxComputer Press, a.s.linx.adrenaline.cz

A tím končíme náš mini-seriál z oboru internetové reklamy. Odborníci jistě našli spoustu zjednodušení, ale účelem především bylo rozehnat mlhu nad prací reklamních a mediálních agentur v online prostředí. A pokud to alespoň jednomu z čtenářů povedlo získat kvalitního partnera pro realizaci marketingových cílů, série splnila svůj účel.
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 3. září 2001



 Profil autora  

Jiří Rýdl

PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz