Komentáře ke článku "Kde končí a začíná reklama?"
Opravdu to vypadá, že 100% zaměření tvůrců je jediné: Vzbudit zvědavost.
Mně osobně dá více osobní doporučení!
S reklamou je třeba se jen naučit žít. Zatím se mi to nedaří. Naopak některé šoty či billboardy sleduji se zájmem, třeba Eurotel...no proč ne, když jim za to platím. Tak se koukám.
A nebo můžu jak říká autor utéct do lesů. Třeba na "východní Skotsko" do Afriky, stát Mándálaj.
:-)
Málem bych zapomněl uvést, co mně silně trhá nervy:
Reklama v rozhlase.
Proč v rozhlase? Protože ještě chodím do práce, a tam jej poslouchají jiní :(
Každých pět minut stejný šot, a celý měsíc stále dokola: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás", potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás",potom je písnička, potom "posloucháte rádio X", a pro změnu: "lalalalala jsme nejlepší, kupte si nás"
Pak Vám to v hlavě večer pěkně zní :-|
Reklama dokáže být otravná, ale ta v rozhlase stále patří k té, která má přesně vymezený prostor, tudíž se jí můžeme bránit. Stačí přepnout stanici.
Já jsem spíš psal o reklamě která přesahuje vymezený prostor. Např. v pondělním Metru byly všechny články napsány bez diakritiky. Teprve až pomine moment překvapení a člověk chvíli zkoumá, zjistí že to je v rámci reklamní kampaně na Oscarovi slevněné esemesky. Před tím se prostě nedá utéct...
no jasne, to prece nejde, todle to, rozumis, smsky za 70hal to je bomba, kvuli tomu urcite zmenim operatora a budu posilat smsky casteji nez chci treba do cerne diry :)))
Omlouvám se: nelze jinak než se bavit
Kdyz to vezmu do dusledku, lze se pred reklamou Oscara branit tim, ze nebudu cist Metro a Metro bez hacku a carek proste zahodim.
Na druhou stranu me to pripadalo jako super napad, Metro je ostatne reklamni tiskovina a je k dispozici zadarmo jako e-komerce :-], takze me neprekvapi, ze se zivi reklamou, jak nejlepe umi.
Kazdy se citi byt obtezovan reklamou nekdy jindy, me by se treba libil i ten napad s hvezdama (pokud jde o iluzi, nikoli skutecne likvidovani hvezdnych soustav}. Premysleli jste uz o tom, ze reklama v nejblizsi dobe vymizi? Budou se totiz rodit(?) deti s geneticky upravenou potrebou jist hamburgry a pit colu a reklama nabude potreba :-].
Měl by si ale stejný názor kdyby si v reklamě nedělal??
Otazka zni trochu jinak - delal bych v reklame, kdyby me to nebavilo? Takze odpoved je jasna - me se ten napad s Metrem OPRAVDU libil, prestoze treba samotny koncept Metra jako zadarmovych novin me nic nerika, protoze jako vydavatel bych se bal, ze prijdu o svou nezavislost. Nerikam, ze Metro o ni prislo, ale musite byt silni na to, rict ne. Na druhou stranu, my bychom si nikdy nedovolili rikat novinarum, co maji delat, abychom jim dali reklamu. Pokud se nam (nebo casteji klientovi) jejich prace nelibi, tak tam proste reklamu nedame. Ale to je neco jako, kdyz si v Delvite kupuju susenky od nekoho, o kom vim, ze netyra tulene nebo nevykoristuje deti v Malajsii (coz se asi susenek zrovna netyka ;-]).
Je to proste moje volba podporit neco, co mi vyhovuje - at uz z hlediska cilove skupiny nebo sympaticke sefredaktorky :-]. Ovsem pokud ta reklama nebude uspesna take pro klienta, ktery sefredaktorku nezna, pridu o job, takze takhle jednoduche to take neni.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006