Ceny online reklamy se stabilizují, zájem roste
Podle studie Online Advertising Report (OAR) společnosti AdKnowledge se na globálním trhu stabilizovala cena online reklamy, konkrétně CPM (cena za tisíc impresí). Tato cena rok od roku plynule klesala, ale ve čtvrtém čtvtletí 1999 se snížila jen o 0.63 procent na 33.75 USD. Za celý rok cena klesla o 4%, v roce 1998 to bylo 6%. Od roku 1997, kdy AdKnowledge ceny sleduje, činí pokles průměrné ceny CPM 14%.
Celkové zisky z reklam rostou rychleji než se předpokládalo a se stoupajícími potenciálními zisky se zvětšuje poptávka po reklamě. Počet serverů vyhledávajících možnost reklamy se v roce 1999 zvedl o 135%. Od roku 1998 činí tento růst 224%, od roku 1997 úctyhodných 306%.
eAdvertising Report společnosti eMarketer, vycházející z předchozích vydání OAR, předpovídal tento růst až na červen 2000. Růst je v souladu s předpovědí Internet Advertising Bureau (IAB), která ohlásila podobná čísla.
Z globálního hlediska zadavetelé reklamy očividně vzali navědomí celkový růst elektronické komerce.
Autor: Redakce
Datum: 3. února 2000
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006