Čeští internetoví vydavatelé loni za reklamu utržili 6,4 miliardy korun
Výdaje na internetovou reklamu loni dosáhly 6,4 miliardy korun. Internet se tak - s téměř 10% podílem - stal třetím největším inzertním médiem v ČR.
Význam internetu jako inzertního média stále roste. Potvrdila to mj. zpráva Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), podle něhož dosáhly loňské výdaje na internetovou reklamu 6,4 miliardy korun. Internet se tak podle průzkumu agentury Factum Invenio s podílem 9,7 % na celkových inzertních výdajích stal třetím největším inzertním médiem. Překonaly jej pouze televize (28,4 miliardy korun; 43 %) a tisková média (23,69 miliardy korun; 35,9 %). Naopak méně peněz investovali inzerenti do rádií (3,94 miliardy korun; 6 %), outdoorové reklamy (3,06 miliardy korun; 4,6 %) a dalších formátů.
Nejvíc peněz provozovatelé internetových serverů loni utržili za plošnou (display) reklamu (standardní i nestandardní). Celkem 4,031 miliardy korun. Reklama v katalozích serverům přinesla 786 milionů korun. A za tzv. výkonnostní reklamu (pay-per-click, PPC) inzerenti utratili 1,586 miliardy korun.
Podíl jednotlivých typů reklamy na celkových příjmech (2009 a 2010)
|
Poznámky: *) ceníkové ceny (gross), **) reálné ceny (net net)
V rámci PPC (výkonnostní) reklamy směřovalo více než 70 % peněz (72 %; 1,141 miliardy korun) do inzerce ve vyhledávání (search). Zbývajících 28 % (445 milionů korun) investovali inzerenti do reklamy v obsahu.
V letošním roce analytici SPIRu očekávají další výrazný nárůst objemu peněz investovaných do reklamy na internetu. Odhady hovoří o téměř 18% zvýšení na konečných více než 7,5 miliardy korun.
Autor: David Kozák
Datum: 16. března 2010
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006