Jak účinně propagovat on-line aktivity
Chcete dosáhnout toho, aby vás vaši zákazníci měli rádi a všude vás doporučovali? Žádný problém, stačí začít rozesílat nabídkové e-maily a přesvědčit návštěvníky vašich stránek, aby si je "předplatili". Věřte mi, vyplatí se to. Chcete vědět víc? Přečtěte si následující článek.
Tak a zase tu máme jeden zajímavý průzkum. Zveřejnil ho minulý týden americký server eMarketer a na rozdíl od řady průzkumů chování amerických uživatelů Internetu je tento přínosný i pro české internetové podnikatele. I když..., spíše by bylo vhodný říct, že by byl přínosný - kdyby konečně lidé zodpovědní za e-komerční aktivity řady firem pochopili, že by měli začít využívat například také e-mailový marketing.
On je prostě skvělý
Podle společnosti Bigfoot Interactive celých 94 procent dospělých Američanů, kteří se v posledních třech měsících zaregistrovali k odběru nějakého nabídkového e-mailu, si na základě zaslané nabídky něco koupilo. A to je jistě velice zajímavé číslo. Opět se tak ukazuje, že dobře cílený e-mailový marketing - pakliže si adresát zasílání mailů sám objedná - je velice účinnou formou propagace.
Souhlas se zasíláním marketingových e-mailů v posledním čtvrtlketí loňského roku podle uvedeného průzkumu přitom dalo 40 procent dospělých amerických uživatelů Internetu (zhruba 28 % dospělých Američanů).
Vyžádané marketingové e-maily ale nejsou zajímavé jen tím, že si řada jejich příjemců něco objedná (i když tímto důsledkem jistě pohrdne jen málokdo). Poměrně velký dopad má kvalitní a dobře cílený e-mailový marketing také na názory příjemců. Bigfoot Interactive se ve svém průzkumu zaměřil také na to, jak nabídkové e-maily ovlivňují názory těch, kteří s jejich zasíláním souhlasili. Svá zjištění pak porovnali s tím, jaké názory mají lidé, kteří podobné e-maily nedostávají.
Názory na prodejce mezi uživateli, kteří se přihlásili k odběru nabídkových e-mailů vs. mezi uživateli, kteří e-maily nedostávají (v procentech z celkového počtu respondentů v dané skupině)
|
Reklamní e-mail je nejlepší reklamní nosič
E-mailový marketing se stále více prosazuje v praxi a loňská předvánoční on-line nákupní sezona v USA už byla právě tímto fenoménem poměrně výrazně ovlivněna. Alespoň to tak vypadá podle informací Shop.org a BizRate.com, které vycházejí z průzkumu mezi americkými on-line obchodníky, realizovaného vloni na konci prosince.
Nejúspěšnější nosiče reklamních sdělení (v procentech z počtu respondentů)
|
A co u nás?
Podobná průzkumy nejsou v Česku běžně realizovány a proto není možné přesně situaci u nás popsat. Jisté je jedno - mnohé z uvedených e-marketingových postupů u nás využívá jen poměrně malý počet firem a podnikatelů. Navíc řada z nich Internet využívá i k prodeji do zahraničí. Dá se tedy předpokládat, že jejich zkušenosti jsou obdobné.
Jaká je situace ve využití e-mailového marketingu, search engine marketingu a dalších forem on-line marketingu mezi "řadovými" e-komerčními servery, o tom asi není nutné se obšírněji rozepisovat. Stručně a jednoduše je tragická. A pokud se v této oblasti něco nezmění, budou podobné - byť na americkém on-line trhu realizované - průzkumy, vždy jen hezkou soustavou čísel. Skutečný dopad však bude roven nule. I když třeba výše uvedené výsledky by mohly být zajímavé i pro české provozovatele serverů.
Autor: David Kozák
Datum: 2. března 2004
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006