Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Weekly Insight: Týden 13.

Cenová politika a přístup k zákazníkům eBanky, průkopníka přímého bankovnictví u nás, v poslední době zvedla značnou vlnu nevole. Přístup eBanky k zákazníkům byl i jedním z nosných témat tohoto týdne na e-komerce.cz.

Článek eBanka přestala naslouchat svým zákazníkům, který se zabýval poměrně novými trendy přístupu k zákazníkům v této instituci, přinesl také zajímavou diskuzi, do které se zapojila i PR manažerka a tisková mluvčí eBanky, za což jí patří naše uznaní. eBanka si za dobu své existence získala svými bezkonkurenčními službami a vstřícným přístupem řadu skalních fanoušků. Při výběru banky se zákazníci většinou rozhodovali ne podle papírových výhod nebo na základě nějaké rodinné tradice, - výběrem eBanky (dříve Expandia Banky) vyjadřovali důvěru celému trendu v bankovnictví, který u nás eBanka dlouhou dobu jako jediná zastupovala. Málokterý finanční ústav proto disponuje tak věrnou zákaznickou skupinou. O to více překvapuje způsob, jakým s ní v poslední době eBanka zachází. Z Vašich komentářů pod článkem by se dalo usoudit, že snad pro eBanku není pozdě začít něco dělat pro zlepšení nálady mezi svými klienty.

Ve středu byl oficiálně spuštěn Incubator 2.0., projekt na podporu technologického podnikání. Navazuje na Inkubátor E-konom, který vznikl v roce 2000 na půdě týdeníku Ekonom. Dlouhodobým cílem Incubatoru 2.0, je podporovat podnikání v oblasti informačních technologií a tím přispívat k jejich rozvoji, zvýšenému využívání a k rychlejšímu přechodu České republiky k informační společnosti. Podnikatelské prostředí v České republice nepatří mezi nejpříznivější. I když inkubátory nemohou plně "suplovat" roli zdravé infrastruktury, mohou výraznou měrou pomoci nadějným projektům překonat počáteční bariéry. Více o projektu naleznete v tiskové zprávě.

Podle vyjádření společnosti Jupiter Media Metrix je globálně většina B2C podniků, které zároveň využívají kamenný i internetový způsob podnikání ziskových. Podle stejného vyjádření si počkáme ještě zhruba rok nebo dva, než budeme moci říci to stejné o čistě internetových obchodnících. Na perspektivu čistě internetového B2C podnikání, jsme se zeptali Tomáše Jindříška, ředitele interaktivní divize OgilvyOne, Romana Novotného, ředitele K.D. marketing, která provozuje Obchodni-dum.cz (100 milionů obrat za loňský rok z něj děla pravděpodobně největší český B2C obchod) a Jiřího Brázdy z firmy Lundegaard. Názory zmíněných pánů jsou k dispozici zde.

U oblasti B2C ještě na chvíli zůstaneme - agentura AMR Research zveřejnila svou představu o obratech B2C e-komerce v Evropě. Jak je vidět z grafu, obrat roste až do roku 2005 kolem 100% ročně. O ziskovosti zpráva neinformuje, ale v kombinaci s výše uvedeným údajem Jupiter Media Metrix vypadá budoucnost evropské B2C e-komerce slibně.

Graf: Celkový obrat B2C e-komerce v Evropě (v milionech USD)

Graf: Celkový obrat B2C e-komerce v Evropě




Přeji příjemné prožití Velikonočních svátků.

Autor: Pavel Hrůza
Datum: 30. března 2002



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz