Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Weekly Insight: Týden 26.

Událostí minulého týdne je jednoznačně finanční veleskandál komunikačního giganta WorldCom. Kromě informací o této kauze přinášíme v týdenním přehledu odkazy na informace o všem podstatném co se v ICT světě za poslední týden událo a na závěr výsledky jednoho neobvyklého výzkumu.

Společnost WorldCom, jeden z největších amerických poskytovatelů hlasových služeb a patrně největší ISP na světě ohlásila, že interní audit odhalil jisté nesrovnalosti ve finančních výsledcích společnosti. Nesrovnalostmi se v tomto případě rozumí nadhodnocení výsledků o zhruba 4 miliardy dolarů! Po Enronu a podobných tu máme opět další finanční veleskandál, tentokrát však svým rozsahem předčil své předchůdce. Začíná se mluvit o důvěryhodnosti amerických koncernů. Více jsme o této události přinesli ve článku Další finanční skandál, tentokrát v komunikačním sektoru.

Společnost IBM posiluje svoji pozici v oblasti podnikových softwarových řešení. Koupí norské společnosti Metamerge získala významný nástroj na integraci softwarových produktů. IBM jej bude velmi potřebovat, neboť systémy z jejího portfolia jsou poměrně různorodé a "umí" běžet na různých platformách. Více o události a dalších plánech IBM naleznete ve článku IBM koupila společnost Metamerge.

Několik planých poplachů varujících před nebezpečnými počítačovými viry, kterými se nechal "napálit" i nejeden člověk znalý IT světa, mě inspirovaly k napsání článku Viry a hysterie kolem nich. Že na virových hysteriích producenti antivirových programů dost vydělávají, nikoho nepřekvapí. Akce jedné z antivirových firem už však hraničí se záměrným vyvoláváním vlny strachu.

Článek Prvky ovlivňující nákupní chování se zabývá, jak už název napovídá, o faktorech ovlivňujících nákupní chování návštěvníků internetových obchodů. Zaměřuje se zejména na faktory, které (potencionálního) zákazníka ovlivňují ještě před hodnocením samotného zboží, jeho ceny atd..

Společnost Nokia, respektive její agilní PR oddělení, pustila do světa zajímavé informace ohledně svého dalšího směřování. I přes slábnoucí prodeje v oblasti koncových mobilních zařízení, předpokládá Nokia růst tržeb o 10%, což znamená prodej až 420 milionů kusů mobilních telefonů. V letošním roce hodlá společnost uvést na trh 30 nových typů telefonů, není divu že v Nokii hýří optimismem. Zhruba polovina sortimentu má mít barevný display a umožňovat posílání multimediálních zpráv MMS. Více ve stati Nokia letos uvede 30 nových telefonů.


Britská online banka Egg zkoumala návyky uživatelů internetu při používání hesel. Zjistila, že více jak polovina dospělých Britů nikdy nemění svá přístupová hesla a jen 10% respondentů mění heslo každý měsíc. Mezi nejčastější důvody proč nezměnit heslo patří neochota pamatovat si nové (25%), 20% považuje změnu hesla za otravnou. Nejzajímavější je ale výzkum způsobu volby přístupových hesel:

42% dotázaných používá jako heslo jméno svého milého / své milé
25% jméno svého dítěte
19% jméno partnera
12% datum narozenin
9% jméno oblíbeného fotbalového týmu
9% jméno celebrity nebo hudební skupiny
9% název oblíbeného místa
8% vlastní jméno
8% jméno domácího zvířete

Většina přístupových kódů tak je podle Egg velice průhledná.

Přeji úspěšný start do nového týdne.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 1. července 2002



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz