Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Reklama na webu bez strategie?

To že objem reklamy na Internetu roste se stává známou věcí. Internet se začíná směle hlásit o své místo na slunci mezi ostatními reklamními médii. Podle Forrester Research vzroste objem vynaložených prostředků na webovou reklamu ze současných 3,3 miliard dolarů v roce 1999 na 33 miliard dolarů do roku 2004.

To představuje 8% všech celkových výdajů do reklamy. Forrester research agentura uvádí, že do tří let bude on-line více než 250 miliónů lidí! Bezesporu úctyhodné číslo.

Co však znamenají tato data pro webové inzerenty a reklamní agentury? Výzvu! Z webu se pomalu, ale jistě stává respektované reklamní médium. K tomu je nezbytně nutné, aby inzerenti a mediální agentury měli připravenou vhodnou strategii reagující na vzrůstající důležitost Internetu. Dnešní hojně používanou strategii, charakterizuje The Economist jako "Spay and pray", což velmi volně přeloženo znamená : milý inzerente rozhoď své peníze a pak se modli, aby tvé peníze měly ten správný efekt.

Při používání této strategie tak inzerenti a reklamní agentury doslova ignorují největší výhodu Internetu -komunikaci se zákazníkem v reálném čase. Inzerenti mohou dostávat údaje o tom co na Internetu "zrovna letí" apod. Internet může okamžitě poskytovat, obecně řečeno, vzorce chování jeho návštěvníků. Inzerenti mohou toto chování ihned analyzovat. Mají tak jedinečnou příležitost reagovat přizpůsobením své nabídky přesně podle potřeb zákazníků.Internet také okamžitě poskytuje informace, jak pracuje konkrétní reklama. Efekty takto zvolené strategie jsou více než zřejmé . Nejen, že inzerenti dokáží přesně zaměřit svou reklamu na ty "správné lidi", ale také, účelně zvolená reklamní strategie jednoznačně šetří prostředky.

Co uvést na závěr? Podle časopisu The Economist se přístup k reklamně na Internetu změní. Dříve nebo později. Podobnost s tou současnou bude "čistě náhodná".
Autor: Karel Baláš
Datum: 8. ledna 2000



 Profil autora  

Karel Baláš

Student Fakulty humanitních studií na Západočeské univerzitě v Plzni, obor Teorie komunikace
Praxe: Multimédia team Škoda-auto, Expandia Banka


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz