Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Sponzoring na internetu!

V obdobně nazvaném článku jsem upozorňoval na to, že nemá cenu nabízet na internetu služby nebo zboží dražší, než v "reálném" světě. Koneckonců při prodeji po drátě ušetříte na pronájmu kamenného obchodu, za bezpečnostní službu u dvěří, za prodavače (jeden a ten samý stačí vyexpedovat více zboží) i za reklamu, která je na internetu pořád velmi levná, tak proč ještě šetřit na zákazníkovi? Zákazníkovi musíte naopak nabídnout něco navíc!

Přidaná hodnota
Odborně se to nazývá "přidaná hodnota" a znamená to, že zákazník dostane něco, za co vlastně neplatil, něco navíc a pokud možno zdarma. Pochopitelně nelze předpokládat, že každý, kdo si v trafice na rohu koupí noviny, dostane krabičku cigaret. To není obchod, to je sebevražda.

Doprava zdarma
Ale třeba doprava do X kilometrů od pobočky společnosti bez navýšení ceny za benzín a řidiče je zajímavá nabídka. Pro zákazníka možná ještě zajímavější je rozesílání poštou nebo kurýrem zdarma, samozřejmě pokud nákup překročí jistou finanční částku. Pokud se fyzicky nachází dost daleko, může tak i dost ušetřit. Mezi další oblíbené finty patří i x-tá objednávka až do domu zdarma.
Myslíte si, že takové nabídky přeci moc dobře znáte? Tak je používejte! Není nic smutnějšího, než když si objednávám například CD z USA jen proto, že mě balné a poštovné vyjde levněji.

Sbírejte body
Silný pud konzumní společnosti nás tlačí k tomu, mít všeho víc, než tamten, i když to možná tak úplně nepotřebujeme a marketingový pracovníci se snaží těmto potřebám jen vyhovět. Zejména gigantické obchodní řetězce se zbožím všeho druhu si libují v kupónových soutěžích, kde můžete získat opravdu velkého plyšového medvěda. Ale samozřejmě existují i ceny, které mají pro potencionálního zákazníka větší smysl. Nakupujete CD? Možná by vás zajímalo, že za XYZ našich speciálních bodů dostanete přenosný přehrávač zdarma... Jen získat potřebné body nákupem v našem obchodě. A že jsou ta CD trošku dražší, než jinde? To nevadí, tady k nim dostanete i přehrávač!

Buďte kreativní
Ať už výše zmíněné návrhy vypadají jakkoliv samozřejmě, v našich obchodech, zejména těch internetových, samozřejmé nejsou, zatímco ve "vyspělé části" internetu se spíše předhánějí, kdo vymyslí něco lepšího. Trička, košile, čepice, golfové míčky, přenosné počítače, slevy na cestování, vstupenky na koncerty, hudební CD, počítačové hry, plakáty, propečené steaky, kytice růží, dokonce automobily, to vše můžete získat "zdarma" zejména v zemi neomezených možností, na internetu. Zamyslete se nad tím, až budete připravovat nějakou "opravdu kvalitní" promotion pro váš nový projekt...
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 3. srpna 1999



 Profil autora  

Jiří Rýdl

PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz