Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Také giganti mají co dohánět...

Všem milovníkům přenosných počítačů dobře známá firma Toshiba Corp. si potřebuje vylepšit kredit v oblasti interntetu a high-tech technologií.

Tato japonská firma je investory na japonském trhu vnímána jako značně konzervativní (až zpozdilá) - co se oblasti on-line světa týče. Důvodem byl především pomalý začátek, kdy firma neměla jasnou internetovou strategii ve srovnání s jejími konkurenty typu - Fujitsu Ltd., NEC Corp. Ti vlastní velké ISP´s a získaly reputaci klíčových japonských "Internet Stocks" o což se v současné době snaží i Toshiba.

Toshiba představila tříletý plán na vlastní transformaci společnosti v tzv. info-tech vůdce. Firma se chce soustředit především na rychle rostoucí obory IT s důrazem na mobilní aplikace (paměti flash pro digitální mobilní terminály a vlastní produkty Toshiba pro mobilní sítě).
Samozřejmostí je zachování pozice klíčového výrobce vysoce kvalitních elektronických zařízení a přenosných počítačů. Prezident Toshiby, pan Taizo Nishimuro řekl, že jeho firma se stane jedním z hlavních podporovatelů pokračující revoluce v oblasti IT.

Vedení firmy věří, že firma dosáhne bodu zvratu ve druhé polovině tohoto roku, kdy nastoupí očekávanou fázi růstu a dostane se z červených čísel (již příští fiskální rok se očekává zisk ve výši 100 mld. yenů). Toshiba plánuje kapitálové výdaje ve výši zhruba 350 mil. yenů během tří let, především v oblasti chipů a pamětí flash a mobilních zařízení. V roce 2003 by měla nová strategie přinést celé skupině Toshiba obrat ve výši 7,8 tril. yenů, z čehož by 500 mld. by mělo pocházet ze služeb souvisejících s internetem.

Odborná veřejnost a finanční analytici nejsou jednotní v názoru, zda se Toshiba dokáže zařadit mezi "internet stock" v Japonsku, především z ohledem na to, že nevlastní žádného ISP,jako její rivalové a má značný časový hendicap. Jako alternativa se nabízí, že Toshiba získá image vedoucího výrobce nástrojů a zařízení pro mobilní internetovou komunikaci. Je možné, že se Toshibě také podaří stát se významným poskytovatelem web-based služeb dostupných skrze mobilní telefony, příp. jiné mobilní terminály.
Autor: Petr Palán
Datum: 24. března 2000



 Profil autora  

Petr Palán

Nezávislý eBusiness konzultant pracující pod značkou NALAPNET.COM
Působil mj. v Samba Digital Media, PricewaterhouseCoopers, Arthur Andersen
Zaměřuje se na využití moderních technologií v podnikové sféře pro zefektivnění informačních toků (interně/externě), logistiky a marketingu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz