Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Na ‘trikové’ bannery klikají hlavně nováčci

Existuje mnoho známých způsobů dělení bannerů. Jedním pohledem může být technická stránka, jiným click-rate, úspěšnost, nebo publicita. Zkusme se na bannery podívat z dalšího pohledu, myslím ne vždy braného dostatečně v úvahu – pohledu uživatele a jeho emocí.

Uživatele?! Vždyť o pohledu uživatele mluví všechny statistiky – pomyslíte si. A statistiky nám přeci svorně říkají že čím větší trik, tím víc kliků, a čím novější a více šokující nápady, tím větší úspěšnost. Přesto se se mnou pojďte podívat na bannery uživatelovýma očima, bez statistik, ale s pocity a emocemi které jej ovlivňují.

Často se zamýšlím nad tím proč – když denně shlédnu tolik různých bannerů – mě tak málo z nich zaujme, některé mě štvou a některé mě tak iritují, že bych snad neklikla, ani kdyby mě mučili. Taky na Vás některé bannery takto působí? Někdy je mi až k nevíře, že tolik různých stupidních reklamních proužků může mít úspěch.

Poučila mě zkušenost s jedním z mých - nepříliš na internetu zběhlých – přátel. Při načítání jakési stránky se mezi prvními na obrazovce načetl banner s báječným jako-linkem hlásajícím: “klikni zde”, kterého bych si já po počtu shlédnutých reklam nikdy nevšimla. Zato očka onoho příležitostného uživatele se rozzářila a myš se neúprosně vydala k nápisu. V poslední chvíli jsem stačila zasáhnout a vysvětlit že tudy se zrovna k cíli nedostaneme.

Vzhledem k rychlému nárůstu počtu uživatelů internetu, samozřejmě přibývá mnoho nováčků a lidí málo zkušených – a právě tito nezkušení způsobují vyšší click-rate takzvaným ‘trikovým‘ bannerům. Statistiky rozhodně nepřinášejí věrohodný obraz toho na co ‘běžný uživatel’ často kliká. To, že tyto klamavé bannery mají úspěch v počtech kliknutí, je dílem zmatení nových a příležitostných uživatelů, spíše než přesvědčením těch starých a stálých.

Ten kdo vytváří bannery by měl mít právě toto na paměti. Člověk který se nevyzná na internetu, pravděpodobně nebude hned přes internet něco nakupovat. Stejně tak se asi příliš neorientuje v hardwaru a softwaru - takže nač mu něco takového nabízet ke koupi - zvlášť když se k nám dostal “omylem”. Ano, budete se sice moci pochlubit vyšším click-rate. Ale k čemu vám onen “zmýlený uživatel” se svým kliknutím bude, když zjistí že byl podveden, a že tam pro něj nic zajímavého není? Který podvedený člověk nedostane zlost na toho kdo ho převezl? A vůbec, proč by měl od toho “podvodníka” něco kupovat?
Takže: uživatelé MAJÍ pocity, a mají někdy až moc dobrou paměť.

Pokud se tedy rozhodujete jaký banner použít, zvažte nejdříve pro jaké uživatele je vaše nabídka určena:
a) pro zkušené uživatele internetu případně odborníky orientující se v informačních technologiích
b) pro nováčky kteří pro využití vaší nabídky nepotřebují žádné zvláštní “internetové” či technické předpoklady

Používat pro zkušené návštěvníky “triky” je jako dát vysokoškolákovi dětské chrastítko. Zkušené uživatele je třeba oslovit inteligentně a vtipně, zajímavou nabídkou nebo nově a technologicky vyspěle – to ocení. Triky vám přivedou hlavně nováčky – ale je to vždy vaším cílem?

Pokud pro nezkušené použijete “triky” hleďte aby vaše nabídka i sortiment odpovídaly jejich možnostem, schopnostem a hlavně zájmům. Neuděláte chybu když se je pokusíte za podstoupený “omyl” obsahem stránky či nabídkou nějak ‘odškodnit’ a uchlácholit.

Zvažte tedy – jde vám jen o vysokou návštěvnost nebo chcete i uplatnit svoji nabídku a získat zákazníky?
Autor: Erika Pončíková
Datum: 8. ledna 2000



 Profil autora  

Erika Pončíková



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Petr Matulik
Na 'trikove' bannery neklikam
28.02.2000 19:13