Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Weekly Insight: Týden 10.

V poslední době jsme zaznamenali několik překvapivě dobrých zpráv, jako ze starých časů přifukování internetové bubliny. Zůstanou tyto události osamoceny, nebo se blýská na lepší časy?

Po nedávném úspěšném vstupu americké společnosti PayPal na burzu (první úspěšný IPO od dot.com krachu) je tu čerstvá, neméně optimistická zpráva, která těší o to víc, že jejím ústředním tématem je firma s českými kořeny: Společnost Systinet Romana Staňka (dříve iDoox) získala investici ve výši 21 milionů dolarů. Hlavním investorem je venture kapitálový a investiční fond Warburg Pincus. Kapitál bude využit k posílení obchodních a marketingových aktivit. Přejeme hodně štěstí do Systinetu! (Více informací o události naleznete v tiskové zprávě.)

V kontrastu s těmito zprávami stojí "tichý konec" pravděpodobně prvního a svého času největšího českého internetového obchodu Shop.cz. Tento obchod v nedávné přestal na existovat a doména byla prodána prakticky neznámému obchodníkovi s ICT technikou. O důvodech neslavného konce tohoto obchodu zatím můžeme pouze spekulovat (naše spekulace jsou k dispozici v článku Shop.cz skončil), neboť veřejné prohlášení k této události bude učiněno nejdříve počátkem příštího týdne.

5. března proběhla aukce dosud blokovaných doménových jmen. Překvapivý byl rozdíl v přístupu některých společností k této záležitosti. Zatímco nakladatelství Economia (mj. vydavatel Hospodářských novin), která prostřednictvím své dcery Economia OnLine realizuje na internetu smělé vize, se rozhodla bojovat o doménu HN.cz prostřednictvím žaloby navrhovatele (CZ.NIC), České dráhy, které mají k internetu tak daleko jak vlaky ČD k dochvilnosti, podmínky dražby přijali, a doménu CD.cz prostřednictvím svého ředitele odboru vnějších vztahů vydražili po převálcování všech ostatních zájemců z řad distributorů a "paličů" cédéček. Doména HN.cz byla nakonec prodána za 35 000 Kč, České dráhy přišla doména CD.cz na 175 000. Čistý výnos celé akce šel na konto Paraple (Více informací o dražbě v tomto článku).

Společnost Brandchannel.com každoročně pořádá čtenářskou soutěž o nejoblíbenější značku roku. Soutěž měla vybrat ta jména, která nejvíce ovlivnila náš život v roce 2001. Letošní ročník soutěže byl zajímavý nejen překvapivými výsledky, ale také tím, že se více než dříve prosadily značky z ICT branže. Jasný vítěz soutěže, firma Apple, vyhrála se 14% všech odevzdaných hlasů. Následovaly značky Volkswagen, Nokia, Google, Absolut a Starbucks. V žebříčku pro evropský a africký kontinent vyhrála Nokia, následována společnostmi Ikea, Absolut, Virgin a BMW. Favorizované značky Coca-Cola a Nike se do špice vůbec neprosadily. Výrobce přeslazených limonád skončil na 10 pozici, Nike na 7., v evropské části se neprosadila ani jedna z uvedených do 13. místa.

Přeji příjemný víkend!
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 9. března 2002



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz