Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Sponzoring na internetu?

To, co dnes hýbe nejen internetem, ale i kursem na burze je elektronické obchodování. Čím dál, tím více Američanů, ale postupně i lidí dalších národností si uvědomuje, jak pohodlné, a přitom výhodné, nakupování po internetu je. Proto není od věci, založit si virtuální obchod s květinami, hudebními nahrávkami, knihami, psím žrádlem, drogistickými potřebami, automobily, akciemi, pohledávkami nebo třeba obyčejnými potravinami a čekat, až se začnou valit objednávky.

Marketing?
Ale ty se nejspíš valit nezačnou. Rozhodně ne bez dostatečné marketingové podpory. V čem tato podpora spočívá?
Pro mnohé překvapivě nejenom v zadávání reklamy, ale ku příkladu v rozhodnutí, kam tuto reklamu umístit a proč. Není vždy nejúčelnější investovat do vyhledávačů a portálů, které jsou sice hojně navštěvované, ale obvykle za jiným účelem, než je pokukování po reklamních proužcích – banerech. Uživatel zde obvykle najde (nebo také nenajde), co potřebuje a poměrně rychle ``odchází" na nalezené stránky, aniž by na uvedenou reklamu reagoval. Co s tím?

Sponzoring?
Způsobů je jistě povícero, ale jednou z cest, jak přilákat zákazníky je sponzoring. Nemusíte se děsit, že byste hned v začátku svého podnikání na internetu museli sponzorovat fotbalový klub nebo pořad v televizi. Zpočátku klidně můžete začít sponzorovat svoje zboží. Jak se to dělá?
Například tak, že prodáváte za cenu, za jakou jste zboží nakoupili. To znamená levněji než kamenné obchody a možná i levněji, než vaše rovněž ``virtuální" konkurence. Také to samozřejmě znamená, že na daném zboží nemáte žádný zisk. Co je to za obchod?

Obchod bez zisku?
Představte si, že takovým způsobem třeba prodáváte jogurt. Vypracujete (nebo lépe necháte si vypracovat) reklamní kampaň zaměřenou na spotřebitele daného produktu (pravděpodobně děti a ženy, nejlépe matky) a jogurt se (pokud je kampaň dobře zvládnutá) začne prodávat. A co udělají zákazníci, kteří si na váš server přišli pro jogurt? Možná si k němu koupí i sušenky nebo musli tyčinku. Možná budou mít větší hlad a koupí si mléko nebo sýr nebo třeba naplní celou ledničku potravinami z vašeho serveru! Nejspíš se i vrátí, protože ví, že máte levnější jogurt a třeba už i něco jiného. Ale co, to už nechám na vás.
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 22. června 1999



 Profil autora  

Jiří Rýdl

PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz