Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Poptávka po poradenských službách v PR vzrostla o 15%

Asociace PR agentur (APRA) dnes uveřejnila pořadí prvních desíti PR agentur za rok 2000. V žebříčku sestaveném podle velikosti income-fee vykázalo Top 10 PR agentur APRA celkové tržby za PR služby ve výši 307,3 milionů Kč. Prvních deset agentur se přitom na celkovém objemu tržeb za PR služby v loňském roce ve výši téměř 400 milionů korun deklarovaném členskými agenturami APRA podílí přibližně 77 %.

Od letošního roku musí všechny agentury v APRA tržby zveřejňovat.

“Pořadí na prvních třech místech zůstalo sice nezměněno, ale jednotlivé odstupy jsou již velmi malé,” uvedl výkonný ředitel APRA Martin Hoferek. “Lídrem trhu nadále zůstává agentura Donath-Burson-Marsteller, za níž se umístily agentury Ogilvy Public Relations a AMI Communications. Ostatní agentury si v TOP 10 jen vyměnily místa,” dodal Hoferek. Podle Hoferka je velmi důležité, že členové APRA nadále dodržují mezinárodní Etický kodex a kultivují tak úroveň PR komunikace na českém trhu.

Evžen Cekota, předseda Výkonné rady APRA k přehledu uvedl: “Čísla za rok 2000 jasně ukazují , že sdružení APRA je jednoznačně reprezentantem odvětví Public Relations na českém trhu. Dynamika růstu odvětví je zárukou budoucího pozitivního vývoje trhu, neboť umožní jednotlivým agenturám investovat do kvalifikace svých odborníků, vyvíjet nové služby a metody a rozvíjet své podnikatelské záměry směrem ke špičkovému komunikačnímu poradenství.”

Meziroční nárůst celkových tržeb za PR služby představoval 15 % a byl způsoben především zvýšenou poptávkou po poradenství a službách s vyšší přidanou hodnotou.

Pořadí prvních desíti PR agentur za rok 2000 a srovnání s výsledky za rok 1999 :


Autor: Redakce
Datum: 29. ledna 2001





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz