Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Aktivní marketingový systém Amos zefektivňuje hledání obchodních partnerů

Na 200 obchodních případů, které mají svůj počátek v aktivním marketingu systému AMOS, se podle odhadů provozovatelů tohoto systému již dostalo do finální fáze. Dalších několik stovek se nachází v různých stadiích rozpracovanosti. Za sedm měsíců ostrého provozu se přitom distribuovalo přes 78 000 nabídkových listů (z toho okolo 69 000 v prvních čtyřech měsících roku 2000).

Na tyto nabídky zatím reagovalo 2116 adresátů a tyto reakce byly poskytnuty jako potenciální obchodní příležitosti jednotlivým abonentům systému AMOS.

České firmy mohou rychle zvýšit odbyt svých výrobků a služeb 

„Prostřednictvím systému AMOS mohou abonenti kontaktovat mnohonásobně větší počet potenciálních zákazníků než při klasickém obchodování, přičemž především odpadne časově náročné vyhledávání prvních obchodních kontaktů,“ říká Petr Vaněk, jednatel pražské firmy DCI, s.r.o., která ode dneška nabízí v České republice služby aktivního marketingového a obchodního systému AMOS (http://www.amosys.com). „Uživatelé systému AMOS přitom ani nemusí být sami připojeni k internetu a přesto získají prostředek pro nejrychlejší přístup na nové trhy,“ dodává P. Vaněk.


Základním principem aktivního marketingu v pojetí systému AMOS je párování nabídky a poptávky pomocí klíčů a zasílání nabídek potenciálním zájemcům – firmám, z jejichž skladby produktů, resp. služeb lze usoudit, že by s vysokou pravděpodobností mohly mít zájem o produkci abonenta. Párování probíhá automaticky a vychází z odborné klasifikace obou subjektů. Od běžného direct mailingu se tento postup liší zejména v cíleném výběru možných zájemců, což vede k mimořádnému zvýšení účinnosti systému AMOS ve srovnání s podobnými službami.

V databázi systému AMOS jsou v současnosti údaje o zhruba 2 600 000 firem z celého světa. Z toho 700 000 firem je již podrobně oklasifikováno interním kódem KASPRO z hlediska své potenciální poptávky. Firmy klasifikují zkušení odborníci s dlouholetou praxí v daném oboru, kteří jsou schopni odvodit potenciální zájem těchto firem z jejich zaměření, vyráběných produktů či poskytovaných služeb.
 
Prvotní informace o potenciálních zahraničních odběratelích získává AMOS z  databázových zdrojů přítomných na internetu a prostřednictvím softwarového robota prohledávajícího nepřetržitě webové stránky z celého světa.

Po vygenerování seznamu potenciálních odběratelů se sestaví nabídkové listy (zatím v češtině, slovenštině, angličtině nebo němčině), které se těmto firmám rozešlou buď e-mailem, nebo častěji (vzhledem k tomu, že zatím jen málo firem využívá aktivně internet v obchodních činnostech) faxem. V nabídkách se kromě základních parametrů nabízeného zboží nebo služeb objeví jejich hlavní konkurenční výhody a odkaz na prezentaci v inteligentním katalogu systému AMOS. Odezva zájemců je bezprostředně předávána abonentovi systému AMOS jako nově vygenerovaná obchodní příležitost.

Jen během dubna 2000 bylo rozesláno všemi distribučními kanály 9740 nabídkových listů, na které do poloviny května předběžně reagovalo 329 adresátů. Za celou dobu provozu systému AMOS (od 1. října 1999) jen osm adresátů požádalo o vyškrtnutí své firmy z databáze.

„Aktivní marketing nenahrazuje obchodníky – přebírá však mnoho jejich rutinních činností a umožňuje jim soustředit se na samotný obchod. Tím zvyšuje jejich produktivitu při podstatném snížení nákladů a navíc jim uvolňuje prostor pro vlastní profesní růst,“ podotýká šéf mezinárodního projektu AMOS Milan Tadial. Systém AMOS byl vyvinut během čtyř let a svůj provoz zahájil v září 1999. Dnes má téměř okolo 360 abonentů ve Slovenské republice a své služby rozšiřuje do Polska a České republiky.
Autor: Tisková zpráva
Datum: 26. května 2000





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz