Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

iPanel se pravděpodobně rozroste o nové respondenty

Uživatelé "volných" emailových schránek (volny.cz, email.cz, email.seznam.cz) a dalších se často potýkají s nevyžádanou poštou. Jako uživatel schránky, kterou mám zadarmo, však musím nad touto skutečností přimhouřit obě oči, neboť bez marketingových akcí a reklamy by provozovatelé serveru nejspíše takovou práci nedělali.

Společnost Taylor Nelson Sofres Factum (TNS) začala spolupracovat se společností ATC, která provozuje server Email.cz. Z jejich spolupráce pramení nábor na členství v iPanelu.

TNS je agenturou v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění. Všechny výzkumy se pohybují zejména v oblasti používání internetu. Výzkumy zahrnují také názory a postoje samotných uživatelů sítě. Aby výzkumy byly co možná nejpřesnější, společnost rukuje další jedince, kteří by se zapojili do činnosti sledování používání internetu v České republice.

iPanel jako místo pro určení diagnózy internetu

Podle došlého mailu se členem iPanelu může stát prakticky každý, kdo je připojen. Kromě občasného odpovídání na dotazy se člen iPanelu údajně k ničemu nezavazuje. iPanel má v současné době členskou základnu tvořenou více než šestnácti tisíci registrovanými uživateli. To je hodně vysoké číslo na to, že se neustále má členská základna rozšiřovat. Společnost TNS chce přispět těmito výzkumy k rozvoji internetu a internetových služeb v České republice. S tak velkou členskou základnou se může stát velkým podílníkem na vytváření statistik o českém internetu.

Emailová reklama: Obtěžování nebo důmyslný marketingový nástroj?
Již v úvodu jsem se zmínil, že se občas ve vaší emailové schránce objeví zpráva, kterou jste si nikdy neobjednali, v životě jste ani neslyšeli o tom, kdo vám ji poslal. Máte dvě možnosti, buď ji smažete nebo přečtete. Více možností není.

Každý, kdo má svou schránku na veřejném serveru, se již s touto formou reklamy setkal. Reklama na internetu si získává stále větší sympatie. Ne ze strany uživatelů emailových schránek, i když někteří (např. uživatelé www.themail.com) vedou schránku jenom proto, aby do ní dostávali reklamní maily, za jejichž přečtení získají nějaké finance. Spíše ze strany inzerujících firem. Co může být jednoduššího než s provozovatelem emailového serveru uzavřít dohodu o společném projektu. Tisíce uživatelů pak osloví jeden pouhopouhý mail. A úkol je splněn.

Zrovna u mailu společností TNS a ATC mi to nevadí. Když jsem však před vánoci dostal mail (vlastním tři emailové schránky u různých poskytovatelů), abych si zajel do Prahy (jsem Jihlavan) koupit vánoční stromeček, tak mě to trochu "vytočilo". Ne samotná nabídka, ale skutečnost, že jsem ji dostal do každé své schránky.
Autor: Jiří Juránek
Datum: 6. srpna 2001



 Profil autora  

Jiří Juránek



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz