Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Amazon.com chce ukončit partnerství s Toys "R" Us

Americký online retailový gigant Amazon.com podal v pátek (25.6.) oficiální návrh na ukončení partnerství se společností Toys "R" Us. Důvodem je nedodržování dohodnutých pravidel ze strany prodejce hraček. Amazon.com také požaduje odškodné více než 750 milionů dolarů.

Společnost Amazon.com, provozovatel největšího online retailového obchodu na světě, podala v pátek k Vyššímu soudu v New Jersey návrh na zrušení partnerské dohody se společností Toys "R" Us. Podle článku Amazon says 'game's over' to Toysrus.com (CNET News.com - Matt Hines; 28.6.2004) je podle Amazon.com důvodem ukončení čtyřletého partnerství (dohoda byla podepsána v roce 2000) neschopnost Toys "R" Us uspokojit poptávku po nejprodávanějších hračkách, hrách a dětských produktech, obvzláště v nejexponovanějších obdobích kolem svátků.

Amazon.com rovněž požaduje odškodnění ve výši přesahující 750 milionů dolarů. Zdůvodňuje jej tím, že společnost Toys "R" Us nebyla schopna dodržet podmínky dohody z roku 2000, což Amazon.com poškodilo.

Toys "R" Us začal spolupracovat s Amazon.com v okamžiku, kdy se jeho vlastní online obchod dostal do potíží. V roce 2000 se pak zavázal zaplatit Amazon.com 200 milionů dolarů jako prémii, která mu měla zajistit exkluzivní právo prodávat hračky a produkty pro děti prostřednictvím jeho online obchodu. Toto partnerství se přitom stalo vzorem pro podobné dohody s dalšími retailovými obchodníky (např. Home Depot, Circuit City či Borders), kteří využívají obchodní systém Amazon.com a samozřejmě i značku, která láká nakupující.

V soudním podání Amazon.com potvrdil, že má uzavřené dohody s dalšími dodavateli hraček a dětského zboží za účelem jejich marketingové podpory na stránkách Amazon.com, ovšem dodává, že tak učiní pouze pokud Toys "R" Us nebude schopna dodržet dohodnuté standardy. Amazon.com přitom uvádí, že partnerská dohoda mu umožňuje zajistit si dodávky od jiných dodavatelů, pokud nebude Toys "R" Us schopna trvale udržovat skladem minimálně 90 % položek "zalistovaných" na stránkách Amazon.com. Dalším argumentem Amazon.com je také to, že Toys "R" Us trvale snižuje počet produktů nabízených za nízké ceny, na které by bylo možné přilákat nakupující.

Amazon.com podle autora článku žádá soud o rychlé ukončení partnerství, aby měl dostatek času na získání jiného dodavatele hraček, který by zajišťoval už letošní vánoční sezónu.

Jak se zdá, management Amazon.com si stále více uvědomuje svou sílu a hodlá ji vůči svým partnerům využívat naplno. Ono ostatně není divu, pokud chce firma udržet pozitivní trend posledních období, nemá jinou možnost. Konkurence sílí a každý segment trhu, ve kterém Amazon.com ztrácí může mít velký vliv na celkové výsledky. A ty jsou pro akcionáře Amazon.com nejdůležitější.
Autor: David Kozák
Datum: 30. června 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz