Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Amazon.com má 10 miliontého zákazníka

Amazon.Com je prvním internetovým obchodníkem, který obsloužil deset milionů zákazníků; za tři a půl roku existence společnosti. Amazon otevřel internetové knihkupectví v lednu roku 1995, postupně nabaloval další aktivity prodej CD, videa a nedávno internetovou aukci. V lednu 1998 měl Amazon tři miliony zákazníků, během jednoho a půl roku se jejich počet více jak ztrojnásobil a dosáhnul deseti milionů.

Podle představitelů společnosti se jedná o ”pravé” zákazníky, kteří nakoupili zboží, ne o internetové brouzdali, kteří posílající z jejich stránek internetovou pohlednici.

Američané ekomerci zlomili
Parabolický nárůst počtu uživatelů společnosti signalizuje i něco v obecnějším kontextu, v e-komerci, alespoň té americké. Z uvedených údajů lze vypozorovat patrný klíčový zlom, ke kterému došlo během poslední roku. Obchodování v USA se stává skutečně masovou záležitostí. Společnosti podnikající na českém Internetu si na tento zlomový okamžik musí počkat existuje spousta proti, Internet není levnou záležitostí, nedůvěra lidí, neznalost, technologická nevyzrálost . . .

Hitem jsou aukce
Dalším zajímavým postřehem může být fakt, že hitem současných dní jsou internetové aukce, sama společnost Amazon uvádí, že získává mnohem větší počet nových zákazníků prostřednictvím, internetové aukce, kterou otevřela letos v dubnu. Tato získaného zákazníka je jistě snadné nasměrovat na knihkupectví nebo hudebniny. Snaží se tak dotáhnout největší internetovou aukci společnosti Ebuy.

Jak se dělá business v USA?
Zajímavé je zamyslet se i nad faktem jaký význam má zveřejnění informací o počtu zákazníků pro samotný Amazon. Samozřejmě komerční, je to signál pro investory, kteří mohou vytlačit ceny akcií společnosti o nějaký bodík nahoru. Burza je v USA brána velice vážně, protože američan = investor. V oblasti internetových obchodů mají investoři tendenci posuzovat úspěšnost společnosti podle návštěvnosti stránek a podle počtu obsloužených zákazníků, proto jsou informace toho druhu tak důležité.
Autor: Petr Piňos
Datum: 16. června 1999



 Profil autora  

Petr Piňos



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz