Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

.COM po česku

Skutečný případ vytvoření, expanze a prodeje malé české internetové firmy. Nehovořme jen o teoriích a podívejme se na skutečný osud projektu E-AUKCE.COM. Zajímavý příběh očima jednoho z autorů projektu...

V předchozích měsících jsem čtenáře e-komerce.cz průběžně informoval o vývojových etapách projektu, který jsem spolu s několika osobami vytvořil a stal se naším denním chlebem.

V současné době jsem se rozhodl využít životní výzvy a na vlastní kůži si vyzkoušet realitu zahraničí. Odcházím po prodeji projektu z vedení společnosti NeutriCS a.s. (provozovatel E-AUKCE.COM) do managementu japonské společnosti, která je jedním z významných investorů v Severních Čechách. Nejbližší měsíce tedy strávím vzděláváním přímo v Japonsku…


Jak to všechno bylo

Vezměme úvahu českého DOT-COMu od začátku: Jedná se vskutku o klasickou mezeru na trhu, která se naskytla se vznikem zákona. V případě projektu E-AUKCE.COM se jednalo o zákon 26/2000 Sb. Při vzniku této myšlenky se sešlo několik různých lidí. Tento faktor je velice důležitý, jelikož nestačí zdaleka znalost internetového prostředí. Personální struktura byla složena z lidí znalých realitního a dražebního trhu, internetového obchodu a marketingu, a programátorů. Tedy kompletní tým pro vytvoření zdravého základu funkčního projektu. Již od počátku byl dáván zřetel na obchodní model, aby nebyl vytvořen jen komfortní systém, který bude živořit bez prostředků na provoz a investice (ne tedy princip zazářit a zhasnout).


Hrajte velkou hru a ještě větší divadlo !!

Tímto heslem by se měl řídit každý projekt, nikdy jsme se nesetkali s odmítavým přístupem pokud jsme barvitě vylíčili velké sny a plány, které plníme a strategické myšlenky kterých chceme dosáhnout. Mladý projekt by se neměl bát přijít za obří společností a pokusit se o své místo na slunci (výsledkem budiž naše spolupráce s portály, významnými tiskovinami, zpravodaji atd.)


Co po vlně nadšení??

Každý kdo se vrhl do vytvoření něčeho nového zná, že po první vlně nadšení, kdy všichni rádi pracují přes čas, vymýšlejí nové koncepce, rozkreslují dobývání trhu přijde ochabnutí. Stanovením rámců plnění a postupů jsme tento úpadek stlačili na minimum a volně rozšiřovali projekt dál.


Vždy není vše jak si člověk přeje

Situace podnikání s vlastními zdroji není jednoduchá záležitost. Investované prostředky do projektu E-AUKCE.COM byly opravdu nemalé. Nicméně důvodem prodeje se nestal tento faktor. Cítili jsme, že projekt bude muset v delším horizontu výrazně inovovat a tento aspekt bude vyžadovat další investice. Tragická smrt jednoho z vlastníků společnosti jen utvrdila nutnost prodeje.


Prodej společnosti v dobré kondici

Vzhledem k prodeji projektu je nutné sledovat, aby ve fázi prodeje byl produkt na vzrůstající nebo stabilizované úrovni. Faktory nezadluženosti, průhlednosti a vyrovnanosti byly hodnoty, které se stály důležitý součinitelem finální hodnoty prodeje. K této veličině mohu jen přiblížit, že výsledek navýšení nominální hodnoty ve stovkách procent během roku a půl, je uspokojivým výsledkem.


Tedy neváhejte – bílých míst na Internetu ubývá.
Autor: Jan Pleyer
Datum: 25. října 2002



 Profil autora  

Jan Pleyer

Marketingový pracovník a konzultant v oblasti e-byznysu. Zabývá se oblastí public relation internetových projektů.
V současné době působí v e-aukce.com


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Petr Kedzior
Konkrétní informace?
04.11.2002 18:19
Jan David
informace
06.11.2002 13:08