Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Jen houšť a větší kapky

V průběhu minulého týdne se dostalo českému internetu a české odnoži e-komerce pomyslného potlesku na otevřené scéně. Poradenská společnost PricewaterhouseCoopers, která v pravidelných časových cyklech mapuje globální počítačovou síť, se v posledním průzkumu zaměřila na stav webových prezentací firem a jejich využitelnosti pro elektronický obchod.

Z výsledku průzkumu vyplynulo, že si palmu vítězství ze zemí střední Evropy odnáší Česká republika, respektive internetové obchody patřící českým podnikům. Na druhém místě, takříkajíc jen o prsa zpět, jsou weby made in Poland a bronzovou plaketu si odnáší firmy z Maďarska. O několik koňských délek zpět prozatím zůstává úroveň Slovenských internetových obchodů. Pokud se do bodování zahrne i hodnocení prezentace produktů a informační otevřenost, náskok České republiky od ostatních zemí se ještě zvětší, naopak se zmenší ztráta Slovenska.

PricewaterhouseCoopers je největší celosvětovou poradenskou organizací, která poskytuje své služby ve 150 zemích a zaměstnávající na 155 000 lidí. Při výše uvedeném hodnocení bylo bráno v potaz téměř 80 parametrů internetových prezentací. Elektronický obchod byl klasifikován do šesti úrovní zahrnujících vedle vlastní existence www stránek také nabídku zboží a služeb, poskytování školení a servisu prostřednictvím webu, objednávání vzorků, zveřejnění ceníků, možnost objednání produktů a jejich finanční úhrada elektronickou cestou.

Za poslední tři měsíce je to již po druhé, co tato organizace při zkoumání stavu českého internetu sáhla po hodnocení nejvyšším. Úroveň informační otevřenosti firem prostřednictvím internetu byla v květnovém průzkumu suveréně nejlepší v celém regionu. Informační otevřeností se rozumí poskytnutí důležitých informací o stavu podniků, jako jsou například výroční zprávy, vybrané finanční ukazatele, tiskové zprávy a vůbec informace zajímající nejen akcionáře firem.
Zatím však ještě není čas na dolování špuntů z láhví od sektu, to zdaleka nejsou konečná vítězství ve Velké ceně internetu. Závod bude ještě dlouhý a vlastně nikdy nekončící. Vždyť tato první místa byla udělena jen v našem nevelkém ( a nenáročném ) středoevropském pašalíku, zatímco v globálním hodnocení jsme tak s bídou kdesi v druhé polovině startovního pole. V uvedené zprávě totiž nechybí poněkud kousavá poznámka o zaostávání hodnocených zemí střední Evropy za zeměmi EU o USA ani nemluvě.

Za povšimnutí však stojí, jak přesně uvedená klasifikace koresponduje s úrovní investic do IT za posledních deset let v jednotlivých hodnocených státech. Zdá se, že začíná pomyslný výběr úroků z vkladů za uplynulé období. Úroky však musí být znovu reinvestovány, boj o zvládnutí high IT technology se nesmí ani na chvíli zastavit. Dosažení co nejvyšší úrovně stavu informatiky je totiž znamenitým indikátorem vypovídajícím nejen o stavu ekonomiky, ale i o školství, infrastruktuře, kvalifikovannosti pracovních sil a dalších parametrech, které velice pozorně sledují zájemci o investování do jednotlivých regionů. Naše peníze tak přilákají zahraniční investory a jejich investice zase roztočí zkomírající ekonomiku. Takže závěrem - abych se však zbytečně neopakoval - opět viz nadpis.
Autor: Leoš Prušvic
Datum: 18. srpna 1999



 Profil autora  

Leoš Prušvic

Výkonný ředitel APEK
Publicista


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz