Redakce, 10. ledna 2002, e-komerce.cz
Jen od ledna do září 2001 klesly tyto náklady o 33%.
Výzkum společnosti Shop.org a Boston Consulting Group vychází z dat shromážděných od 63 severoamerických internetových obchodů.
Zajímavá data byla zjištěna v oblasti marketingové podpory prodeje. Využití offline médií v reklamních kampaních internetových obchodů kleslo z 39% na začátku roku 2001 na 22% na konci 3. čtvrtletí 2001.
Podle zprávy Online Marketing společnosti eMarketer je to tím, že online metody jsou výrazně účinnější (rozuměj při stejném účinku levnější). Například rozdíl v ceně na získání 1 zákazníka prostřednictvím online reklamy a reklamy v tisku (21 USD respektive 958 USD) hovoří jasně ve prospěch internetové reklamy.
Náklady na získání zákazníka
Reklamní médium | Cena za získání jednoho zákazníka |
Partnerství (Affiliates) | 9 USD |
Online reklama | 21 USD |
E-mail | 24 USD |
PR | 82 USD |
Reklama v tisku | 958 USD |
Reklama v rozhlase | 1 457 USD |
Zdroj: Fiore&Collins
Vůbec nejlevnější metodou získávání zákazníků májí být partnerství, v západních zemí nazývané
affiliates. Jde o běžný způsob zobrazování odkazu na obchodníka za smluvní provizi. Největším úskalím tohoto způsobu je však fakt, že na něm obvykle vydělá pouze obchodník. Jedná se ovšem metodu u nás zatím poměrně nedoceněnou, která může při vhodné použití udělat dobře oběma zúčastněným stranám.