E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Reklama
Užitečné informace pro kutily.


Náklady na získání zákazníka klesají

Redakce, 10. ledna 2002, e-komerce.cz

Podle studie Shop.org se náklady internetových obchodů na získání zákazníka podstatně snížily. Konkrétně klesly ze 45 USD potřebných na získání jednoho zákazníka v prvním čtvrtletí 2000 na pouhých 12 USD potřebných ve 3. kvartálu 2001.

Jen od ledna do září 2001 klesly tyto náklady o 33%.

Výzkum společnosti Shop.org a Boston Consulting Group vychází z dat shromážděných od 63 severoamerických internetových obchodů.

Zajímavá data byla zjištěna v oblasti marketingové podpory prodeje. Využití offline médií v reklamních kampaních internetových obchodů kleslo z 39% na začátku roku 2001 na 22% na konci 3. čtvrtletí 2001.

Podle zprávy Online Marketing společnosti eMarketer je to tím, že online metody jsou výrazně účinnější (rozuměj při stejném účinku levnější). Například rozdíl v ceně na získání 1 zákazníka prostřednictvím online reklamy a reklamy v tisku (21 USD respektive 958 USD) hovoří jasně ve prospěch internetové reklamy.

Náklady na získání zákazníka

Reklamní médium
Cena za získání jednoho zákazníka
Partnerství (Affiliates)
9 USD
Online reklama
21 USD
E-mail
24 USD
PR
82 USD
Reklama v tisku
958 USD
Reklama v rozhlase
1 457 USD
Zdroj: Fiore&Collins


Vůbec nejlevnější metodou získávání zákazníků májí být partnerství, v západních zemí nazývané affiliates. Jde o běžný způsob zobrazování odkazu na obchodníka za smluvní provizi. Největším úskalím tohoto způsobu je však fakt, že na něm obvykle vydělá pouze obchodník. Jedná se ovšem metodu u nás zatím poměrně nedoceněnou, která může při vhodné použití udělat dobře oběma zúčastněným stranám.


Redakce
redakce@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz