E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Reklama
Užitečné informace pro kutily.


Nemáte co dělat? Hledejte na Internetu!

David Kozák, 23. února 2006, e-komerce.cz

Dlouho to vypadalo, že Internet uživatelé využívají především jako nástroj pro specifické účely. Nová data projektu Pew Internet & American Life však ukazují, že zhruba 40 procent z nich jej využívá "jen tak" - pro zábavu.

Z výsledků pravidelného průzkumu Pew Internet & American Life Project vyplývá, že Internet je "novou televizí". Zhruba 40 procent uživatelů Internetu v USA jej totiž využívá "jen tak", pro zábavu - v době, kdy nemají nic jiného na práci. Dlouho se přitom předpokládalo, že Internet je využíván především ke specifickým činnostem, jako je řízené vyhledávání, vyhledávání novinek, nakupování či prohlížení oblíbených webových stránek.

Podíl uživatelů, kteří na Internetu vyhledávají jen pro zábavu se podle údajů zveřejněných v těchto dnech zvýšil z 25 procent v listopadu roku 2004 na již zmíněných zhruba 40 procent v prosinci loňského roku.


Demografický profil "bavících se" uživatelů

Pew Internet & American Life Project rovněž publikoval demografický profil uživatelů, kteří vyhledávají informace na Internetu v okamžiku, kdy nemají nic jiného na práci. Data vyplývají z průzkumu realizovaného v listopadu a prosinci loňského roku mezi 1 931 respondenty a udávají podíl respondentů v jednotlivých skupinách.

VždyVčera
Pohlaví
Muži
68 %
34 %
Ženy
64 %
26 %
Věk
18-29
82 %
37 %
30-49
67 %
31 %
50-64
55 %
25 %
65+
49 %
20 %
Pracují online
6 let a více
70 %
36 %
4-5 let
65 %
25 %
3 a méně let
58 %
15 %
Domácí technologie pro připojení k Internetu
Broadband
72 %
39 %
Dial-up
63 %
23 %
Celkem
66 %
30 %
Zdroj: Pew Internet & American Life Project


David Kozák
david.kozak@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz