E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Reklama
Užitečné informace pro kutily.


Internet Mall: Češi na internetu stále nejčastěji platí dobírkou

David Kozák, 6. května 2005, e-komerce.cz

Ze statistik společnosti Internet Mall za období od 1.1. do 15.4.2005 vyplývá, že nejoblíbenějším způsobem placení za nákup na Internetu je dobírka či platba při převzetí zboží.

Platební karty využívají zákazníci internetových obchodů ještě stále spíše okrajově. Vyplývá to z informací společnosti Internet Mall, která provozuje stejnojmennou expertní nákupní galerii. Ta zveřejnila statistiky za období od 1.1. do 15.4.2005, které navíc porovnává s výsledky stejného období roku 2004.

Největší podíl si stále udržují platby na dobírku a při převzetí zboží. Podle informací Internet Mall se tyto formy plateb na celkovém počtu podílejí 80 procenty. Generální ředitel firmy, Ondřej Fryc, k tomu dodal: "Platba za zboží prostřednictvím dobírky je dlouhodobě nejčastější, snad protože zákazníci chtějí nejdříve vidět, že jim zboží opravdu doručíme. Při dalším nákupu pak vyzkouší i jiné možnosti úhrady, například bankovní převod."

V meziročním srovnání se zvyšuje podíl plateb bankovním převodem. Tento způsob placení podle údajů firmy využívá zhruba 8 procent zákazníků. Úhrada za zboží platebními kartami naopak stagnuje. I přes stále rostoucí zabezpečení tímto způsobem platí jen zhruba 2 procenta zákazníků společnosti Internet Mall.

Velmi výrazný meziroční nárůst zaznamenalo podle statistik obchodů nákupní galerie placení za zboží prostřednictvím splátkového prodeje či úvěrových karet. Podle statistik Internet Mall touto cestou platilo 10 procent zákazníků firmy. Největší zájem přitom nastal zejména v okamžiku, kdy firma zavedla systém "splátek na dálku".

Zajímavé je také zjištění, že se zvyšuje počet zákazníků, kteří si zboží vyzvedávají na jedné z pěti kamenných poboček firmy. Nejčastěji využívaným "cílem" zboží však - vcelku logicky, vždyť možnost objednat si zboží od stolu a nechat si ho dovézt až domů přece patří k jednomu z argumentů pro nákup na Internetu - zůstává doprava až do domu.


David Kozák
david.kozak@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz