E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


EOL vyhlásila nejefektivnější internetová řešení

David Kozák, 8. prosince 2005, e-komerce.cz

Economia OnLine vyhlásila výsledky prvního ročníku soutěže o nejefektivnější internetová řešení - Internet Effectiveness Awards - za rok 2005.

Vítězové soutěže Internet Effectiveness Awards 2005 byli vyhlášení celkem v sedmi kategoriích. O jejich výběr se postarala porota, složená ze zástupců médií, firem, dodavatelů internetových řešení a odborníků. Odborným garantem soutěže byla Asociace.BIZ poskytovatelů internetových řešení.

V porotě IEA 2005 byli Jaroslav Bengl (Vizrea), Petr Blažek (novinář, týdeník Ekonom), Jan Brožík (ředitel vztahů s investory, ČEZ, a.s.), Filip Endal (konzultant divize Enterprise Applications, Deloitte Central Europe), Ondřej Felix (prezident SPIS), Eduard Hlava (zástupce ředitele společnosti Economia OnLine), Martina Klepalová (finanční manažer pro Střední a východní Evropu, BCS, IBM), Luděk Pikard (project manager, MultiMedia Computer, s.r.o.), Jiří Polák (vedoucí partner divize consultingu a regionální ředitel pro sektor TMT, Deloitte Central Europe), Nikola Rafaj (výkonný ředitel APEK), Martin Schreier (novinář, časopis Marketing&Media), Michal Svätý (prezident Asociace.BIZ), Ondřej Vích (senior Manager, Interactive & Direct Marketing, Oskar Mobil a.s.), Jakub Vlk (product manager, FotoStar s.r.o.), Petr Vyhnálek (manažer komunikace ATL, GTS NOVERA a.s.).



Nominace do soutěže

Na ocenění Internet Effectiveness Awards 2005 mohla být nominována pouze řešení využívající internetové technologie, tedy internetové stránky, www aplikace, e-business řešení, internetové a intranetové portály nebo online marketingové kampaně.

Přihlášená řešení musela vždy generovat ekonomické nebo marketingové hodnoty, které se teritoriálně vztahují k České republice a časově k rokům 2004 nebo 2005.

Soutěžní projekty mohly na ocenění IEA 2005 nominovat na straně jedné firmy a fyzické osoby - vlastníci, na straně druhé pak měli toto právo také dodavatelé řešení a internetové agentury - realizátoři řešení, kteří však k nominaci musely mít souhlas klienta.


Galerie vítězů

B2B: Benefit Plus – internetová aplikace, která zaměstnavatelům umožňuje outsourcing vybraných HR služeb (www.benefit-plus.cz).

Maloobchod a B2C: Burza ojetých automobilů Auto-plus a systém evidence vozového parku Import Volkswagen Group (www.auto-plus.cz).

On-line bankovnictví a finance: Portál Patria Online – Patria nabízí např. online ceny z kapitálových trhů, kalendář událostí uskutečněných a očekávaných, vyhledávání v tisku (www.patria.cz).

Cestovní ruch: Letuška.cz – systém určený k online vyhledávání, rezervaci a prodeji letenek (www.letuska.cz).

Auto-moto: Škoda Auto, aplikace Konfigurátor – konfigurátor nabízí uživatelům možnost detailně se seznámit s nabídkou vozů a uspíšit kupní rozhodnutí (www.cc.skoda-auto.com).

Zábava: Jetix TV – panevropská televizní společnost Jetix Europe využívá web jako důležitý doplněk ke svému dětskému TV kanálu, aby mohla efektivně komunikovat s publikem (www.jetix.cz).

Marketingový počin: VyVolení – webová stránka reality show je multimediálním projektem, který integruje širokou škálu služeb na internetu (www.vyvoleni.centrum.cz).

Grand Prix získal projekt Provozní financování CAC LEASING, a to zejména za výrazný celkový obchodní dopad projektu. Pomocí B2B aplikace provozního financování bylo do října 2005 profinancováno 3,5 miliardy Kč. Porota ocenila návratnost celé investice, zefektivní procesů v oblasti styku s B2B zákazníky provozního financování a výrazné, v tomto segmentu ojedinělé, navýšení obratu o 19,5 % díky novému prodejnímu kanálu založenému na internetových technologiích.

Porota udělila též jednu cenu za Inovaci webovým stránkám Petr Vaďura Design.

Seznam všech nominovaných řešení si můžete prohlédnout na webových stránkách soutěže www.iea.cz.

David Kozák
david.kozak@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz