E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Internetová revoluce nebo evoluce?

Karel Baláš, 24. ledna 2000, e-komerce.cz

Zpráva o fůzi společností AOL (americký poskytovatel připojení) a Time Warner (mediální obr) zapůsobila v internetovém světě jako dobře časovaná bomba. O spojení se sice již šuškalo delší dobu, ale konečně je tu výsledek. Jen pro připomínku, před časem koupil AOL např. firmy Netscape a Compuserve a je také vlastníkem komunikačního software ICQ).

Fůze vyprodukovala společnost jejíž tržní kapitalizace je odhadována na 350 miliard dolarů!!! Samotná fůze firem z hlediska jejich zaměření je poněkud neočekávaná, ovšem nazíráno evropskou optikou. Evropanům totiž Američané opět potvrdili to, co vizionáři internetu hlásají už několik let: jak přínosné může být využití internetu pro marketingové účely. Společnost Time Warner si dobře uvědomuje sílu internetu, jako distribučního kanálu.

Jejich rovnice profitu funguje na jednoduchém principu. AOL dodá zákazníky, Netscape software a Time Warner produkt, jak dokonalé... A je více než jasné, že Warneři mají co nabídnout. Vždyť dceřinné společnosti Time Warner Bros a Time Warner Music, platí za ty největší štiky v globálním mediálním rybníce.
Naskýtá se tedy úvodní otázka: je tato fůze opravdovou internetovou revolucí, nebo spíše jen evolucí, která je přímým důsledkem toho, co internet může marketingu přinést? Myslím , že ano. Neboť efekty, které je schopen internet nabídnout, přímo volají po takovém druhu spojení.

Ale co Evropa? Necháme se překvapit, s čím jsou schopni přijít společnosti s obdobným zaměřením. Upřímně doufám, že “starý” kontinent nezaspí. Ostatně, tahle varianta revoluce na “americký způsob ” je určitě jedním ze směrů, jakým se bude evoluce webu vyvíjet.


Karel Baláš
karel.balas@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz