E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Maxim má nejlepší web kreditních karet

Redakce, 23. října 2002, e-komerce.cz

Nejlepším webem kreditních karet se v letošním kole soutěže Best Web, kterou pořádá server Peníze.CZ, stal s jasným náskokem Maxim.

Internetová prezentace zaujala natolik, že získala hned dvě ocenění - cenu odborné poroty i čtenářů. Na druhém místě se podle odborné poroty umístila OK Karta, pomyslnou bronzovou medaili si odnesla Aura Karta. Naproti tomu čtenáři jako druhý nejlepší ohodnotili web CCS Kredo, třetí skončila s odstupem Yes karta.

Do soutěže byly zařazeny weby pěti nejrozšířenějších kreditních karet. Hlavní hodnotitel, Jan Žáček ze společnosti Český web, a.s., posuzoval všechny internetové prezentace podle sedmi kritérií: kreativity, marketingového působení, informační hodnoty, grafického zpracování, navigace, technického provedení a celkové použitelnosti prezentace. Jeho hodnocení doplnily názory odborné poroty, která je složena z marketingových a internetových odborníků.

"Celková koncepce stránek je velmi dobře promyšlená, jednotlivé části do sebe dobře zapadají, a web se proto velmi snadno používá. Na stránkách najdete všechny potřebné informace a argumenty pro rozhodování," ohodnotil web Maxim karty ve svém komentáři pro Peníze.CZ Jan Žáček.

Soutěž Best Web pořádá druhým rokem finanční server Peníze.CZ. Hodnoceno je vždy pět největších finančních institucí v dané oblasti. Dosavadní vítěze shrnuje tabulka:

kategoriecena odborné porotycena čtenářů Peníze.CZ
BankyKomerční bankaČSOB
Stavební spořitelnyStavební spořitelna České spořitelnyČeskomoravská stavební spořitelna
Investiční společnostiPioneer InvestmentsPrvní investiční
Kreditní kartyMaxim kartaMaxim karta


e-komerce.cz komentuje
Udělení ceny odborné poroty webu Komerční banky je přinejmenším překvapivé. Tento web totiž dlouhodobě nesplňuje základní potřeby zákazníků a to ani z pohledu funkcí aplikace (mj. chybí full-textové vyhledávání), ani z pohledu obsahu (například u platebních karet naleznete pouze nicneříkající informace, ale plné znění smlouvy a všeobecných podmínek chybí).

I v případě prezentace vítězné Maxim karty se objevují prakticky stejné nedostatky - absence základních dokumentů a full-textu. Je těžké si představit, že zákazník musí všechny smlouvy a všeobecné podmínky dlouze studovat na místě, daleko častěji tak podepisuje souhlas s nimi prakticky bez předchozího čtení.

Ve světle těchto skutečností je obtížné se ubránit dojmu, že porota volila mezi slepými jednookého krále.


Redakce
redakce@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz