E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Reklama
Užitečné informace pro kutily.


Další studie potvrzuje růstový trend Internetu ve světě

Leoš Prušvic, 7. března 2003, e-komerce.cz

Dle studie Ipsos – Reid, firmy specializující se na marketingový spotřebitelský průzkum, stále více lidí užívá web pro posílání videa, pro nákupy, stahování hudby, hraní her a využívání internet bankingu.

Vyplývá to ze studie, které porovnávalo chování spotřebilelů v loňském roce ve srovnání s rokem 2000.

Online shopping přitom dle tohoto průzkumu rostl velmi dramaticky. Téměř dvě třetiny ze 2.900 dotazovaných surfařů potvrdilo, že si během brouzdání po síti našli čas k online nákupu, což byl nárůst o 36 procent v porovnání s rokem 2000. Největší poptávka po online nakupování byla zaznamenána v USA a v Anglii se 77 a 68 procenty online nakupujících.

Procento tázaných, kteří se hlásili k internet bankingu bylo v porovnání s rokem 2000 téměř dvojnásobné – růst z dvaceti procent na třicetsedm procent v roce 2002. Podle studie společnosti Ipsos – Reid je internetové bankovnictví nejrozšířenější v Kanadě, Velké Británii, Německu a USA.

Také stahování hudby prostřednictvím Internetu výrazně nabylo na popularitě. Procento surfařů stahujících hudební soubory zaznamenalo od roku 2000 nárůst z 38 procent na 44 procent v roce 2002. Největší skok v této činnosti zaznamenali výzkumníci v Číně, Rusku, Mexiku a Brazílii.

Růst ve využívání Internetu bude pokračovat i nadále, předpovídá studie. Naznačují to i soudobé technologické trendy, jako je nástup mobilních telefonů se schopností zasílat obrázky a videa nebo postupné snižování cen digitálních fotoaparátů a zvýšená poptávka po nich. Vliv mají také klesající ceny osobních počítačů a nástup nových zařízení umožňujících surfování.


Leoš Prušvic
leos.prusvic@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz