E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Přeplněno ve virtuálním světě? Prolínání dvou světů začalo!

Petr Palán, 21. července 2000, e-komerce.cz

Poslední dobou se zdá, že velká řada dříve čistě virtuálních firem a portálů začíná hledat partnery ve světě fyzických obchodníků a firem a samozřejmě trend platí i opačně.

Tento trend není až takovo novinkou, ale v poslední době se objevilo několik zajímavých partnerství, která mají za cíl zajistit širší, levnější a cílenější reklamní základnu pro virtuální firmy a zajištění image progresivních firem pro giganty z fyzického světa a také podchytit nástup dámské populace na internet.

Jednou z takovýchto zajímvých událostí je partnerství americké iVillage.com (což je server zaměřující se na ženy) s britským obchodníkem Tesco Plc., kde obě firmy vytvoří novou společnost (50-50), která zahájí činnost na podzim se 70mil. USD (to se to panečku začíná!). Tesco bude dále investovat do on-line a off-line propagace a iVillage poskytne obsahovou náplň.

iVillage v UK bude mít 8 obsahových kanálů a bude (samozřejmě) propagovat produkty Tesco a Tesco na oplátku zajistí propagaci iVillage ve svých obchodech a supermarketech a na svém domovském serveru Tesco.com. (podobnou dohodu uzavřely v UK minulý měsíc lékarenský řetězec Superdrug a ThinkNatural.com /zdravá výživa a kosmetika/). Obě strany očekávají zisky po zhruba třech letech, protože podle odhadů by měly ženy tvořit až 60% uživatelů internetu ve Velké Británii do konce roku 2005.

U nás bude zcela jistě situace podobná a vývoj ještě rychlejší, ale zatím stále čekáme na širší uživatelskou základnu a levnější připojení. Ženy ale i u nás začínají tvořit významnou část uživatelů (zatím určitě ne polovinu), a určitě i serverů zaměřených na ženy bude přibývat (zatím Dama.cz, Kosmetika.cz, a asi také kuchyne.cz, modelling.cz - kvalitu nemohu zhodnotit, ale zeptám se své drahé polovičky :))


Petr Palán
petr.palan@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz