E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Kombinovaná síla sociálních sítí a e-mailů

David Kozák, 2. dubna 2010, e-komerce.cz

Sociální sítě začali marketéři začleňovat do svých strategií v rámci e-mailového marketingu už loni. Teprve letos se však podle analytiků společnosti eMarketer začne vliv sociálních médií v e-mail marketingu výrazně projevovat.

Sociální média podle odborníků nejsou pro e-mailový marketing hrozbou, ale "partnerem". Nabízí totiž nové možnosti pro sdílení a případné zapojení stávajících i nových zákazníků do marketingových aktivit firem.

"I když lidé tráví více času na sociálních médiích, elektronickou poštu opustit nehodlají," tvrdí Debra Aho Williamsonová, senior analytička společnosti eMarketer a autorka zprávy Maximizing the E-Mail/Social Media Connection. Oba komunikační kanály se podle jejího názoru mohou vzájemně podprovat a nabídnout tak obchodníkům příležitost k navázání hlubších vztahů s jejich zákazníky.

Tento názor potvrzují také výsledky průzkumu společnosti StrongMail, z něhož vyplynulo, že více než 40 % obchodních ředitelů považuje integraci sociálních médií a e-mailového marketingu za jeden z nejdůležitějších úkolů roku 2010 (viz graf 1). Hned za zvyšování výkonnosti a zlepšování cílení e-mailové komunikace a rozšiřování seznamu adresátů.

Graf 1: Postoj výkonných manažerů k využití sociálních médií do e-mail marketingových kampaní v roce 2010 (podíl respondentů)

Zdroj: StrongMail, prosinec 2009

Zatím sociální média zvyšují hodnotu e-mailového marketingu spíše v oblasti měkčích metrik. Vyplývá to především z průzkumu společnosti MarketingSherpa, který proběhl v srpnu 2009 (viz graf 2). 81 % respondentů uvedlo, že sociální média pozitivně ovlivnila dopad obsahu jejich e-mailů, s největší pravděpodobností proto, že do umožnila, aby marketéři do e-mailů začlenili aktivní prvky, jako jsou například různá tlačítka.

Dalších 78 % respondentů řeklo, že sociální média zvýšila povědomí o značce.

Graf 2: Jak ovlivňují sociální média e-mailový marketing podle amerických marketérů (podíl respondentů)

Zdroj: MarketingSherpa, říjen 2009


David Kozák
dkozak@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz