Internetové reklamní výdaje v USA přesáhly 12 miliard dolarů
David Kozák, 8. března 2006, e-komerce.cz
Výdaje na internetovou reklamu v roce 2005 vzrostly o celých 30 procent.
Informaci, že význam reklamy na Internetu se stále zvyšuje jsme na serveru e-komerce.cz nedávno zmínili v článku Podíl internetové reklamy trvale roste. Důkazem pro toto tvrzení bude i dnešní článek vycházející z údajů studie Interactive Advertising Bureau (IAB) a PricewaterhouseCoopers (PwC). Data publikoval server eMarketer, jehož odborníci zároveň odhadli další vývoj výdajů pro rok 2006.
Asi nejdůležitější informací vyplývající z článku Internet Advertising Revenues Soar to a New Record in 2005 je fakt, že investice do internetové reklamy v roce 2005 meziročně vzrostly o 30 procent. Celkové výdaje přitom dosáhly 12,5 miliardy dolarů. Původní odhad expertů eMarketer přitom byl 12,3 miliardy. Pro letošní rok odhaduje eMarketer na základě informací IAB/PwC celkové výdaje na internetovou reklamu v USA na 15,6 miliardy dolarů, tedy meziročně o 24,7 procenta více než loni.
Výdaje na e-reklamu v USA (miliardy USD)
Rok | Celkové výdaje |
2000 | 8,1 |
2001 | 7,1 |
2002 | 6,0 |
2003 | 7,3 |
2004 | 9,6 |
2005 | 12,5 |
2006 - odhad eMarketer | 15,6 |
|
Zdroj: eMarketer, Inc.
Meziroční rozdíly ve výdajích (růst/pokles)
Rok | Rozdíl |
2001 | -11,8 % |
2002 | -15,8 % |
2003 | 20,9 % |
2004 | 32,5 % |
2005 | 30,0 % |
2006 - odhad eMarketer | 24,7 % |
|
Zdroj: eMarketer, Inc.
Výdaje na reklamu na Internetu, jak už jsme na našem serveru několikrát uvedly, mají trvale rostoucí tendenci. Celkový podíl na reklamních výdajích je zatím - bohužel - stále poměrně malý (což samozřejmě mrzí především provozovatele serverů, na kterých je reklama publikována), ovšem její význam je stále větší. Dokazuje to ostatně i fakt, že v posledních dvou letech dosáhl meziroční nárůst reklamních výdajů v USA hranice tří desítek procent, zatímco meziroční změny výdajů v jiných médiích byly výrazně skromnější a podíl některých dokonce v posledních letech klesal.
Pokud se navíc potvrdí předpoklady odborníků společnosti eMarketer, význam internetové reklamy se opět zvýší. A to je samozřejmě potěšující zpráva.
David Kozák david.kozak@e-komerce.cz
|