E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Nastala ideální doba pro multimediální zprávy

Redakce, 16. října 2001, e-komerce.cz

Nová studie agentury HPI Research Group upozorňuje na potenciál nastupujících služeb multimediálního mobilního messagingu. Jedná se o služby, které rozšiřují možnosti současných krátkých textových zpráv (SMS) o grafiku, obrázky, videa a animace.

Díky jasnému úspěchu textových zpráv v sítích druhé generace už existuje rozsáhlá základna uživatelů mobilních telefonů, kteří snadno přejdou na multimediální zprávy. Tato základna současných uživatelů mobilních zpráv je zárukou úspěšného startu pokročilejších služeb messagingu, které se objeví v sítích třetí generace.

V období od letošního března do dubna se agentura HPI dotazovala 12 000 lidí na šesti světových trzích: ve Velké Británii, v Německu, Itálii, USA, Brazílii a v Singapuru. Studie prokázala "vzkvétající a bohatý trh pro spuštění nových služeb multimediálních zpráv." Tyto podmínky vycházejí z masového rozšíření zařízení umožňující zasílání a příjmání zpráv a z faktu, že posílání zpráv se stalo samozřejmostí.

Studie zjistila, že dostupnost zařízení umožňující zasílání a příjmání zpráv je vysoká, jde především o mobilní telefony a osobní počítače. Dostupnost na všech šesti trzích se pohybovala od 81% v USA do 43% v Brazílii.

Vlastní využívání těchto zařízení pro práci se zprávami je také populární, skoro polovina populace v současné době používá nějakou z forem posílání zpráv a čtvrtina posílá zprávy z mobilního telefonu. Pro budoucnost messagingu to vypadá slibně, zvláště když uvážíme, že mladí lidé v tomto průzkumu vykázali nejvyšší míru používání zpráv. S budoucími populačními změnami se dá očekávat, že toto číslo ještě dál poroste.

Studie dále ukazuje, že současná úroveň používání zpráv zdaleka nedosáhla plného potenciálu. V cílové skupině, kterou tvořili uživatelé mobilních telefonů od 16 do 45 let, v současné době posílá zprávy 86% obyvatel a 77% je posílá z mobilního telefonu. Zdá se, že i s tak vysokou úrovní používání je zde stále prostor pro růst, a to především uvnitř skupiny, která běžně využívá moderní technologie. U této skupiny byl zřejmý velmi slabý odpor vůči novým formátům zpráv (například videozprávám), než jaký lze vysledovat u širší populace, a větší zájem o další rozvoj technologie messagingu.

Na úrovni celého vzorku populace je největší poptávka po službách, které nabídnou funkční zdokonalení práce se zprávami. Tři čtvrtiny těch, kteří mají v současné době přístup k zařízení na posílání zpráv, uvítaly funkční zdokonalení jako třeba snazší vkládání textu. Kromě toho více než polovina současných uživatelů messagingu má zájem o vizuální zdokonalení, např. možnost posílat fotografie, videoklipy, hudební klipy nebo jinak obohacovat text.


Redakce
redakce@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz