David Kozák, 23. února 2006, e-komerce.cz
Z výsledků pravidelného průzkumu Pew Internet & American Life Project vyplývá, že Internet je "novou televizí". Zhruba 40 procent uživatelů Internetu v USA jej totiž využívá "jen tak", pro zábavu - v době, kdy nemají nic jiného na práci. Dlouho se přitom předpokládalo, že Internet je využíván především ke specifickým činnostem, jako je řízené vyhledávání, vyhledávání novinek, nakupování či prohlížení oblíbených webových stránek.
Podíl uživatelů, kteří na Internetu vyhledávají jen pro zábavu se podle údajů zveřejněných v těchto dnech zvýšil z 25 procent v listopadu roku 2004 na již zmíněných zhruba 40 procent v prosinci loňského roku.
Demografický profil "bavících se" uživatelů
Pew Internet & American Life Project rovněž publikoval demografický profil uživatelů, kteří vyhledávají informace na Internetu v okamžiku, kdy nemají nic jiného na práci. Data vyplývají z průzkumu realizovaného v listopadu a prosinci loňského roku mezi 1 931 respondenty a udávají podíl respondentů v jednotlivých skupinách.
| Vždy | Včera |
Pohlaví | | |
Muži | 68 % | 34 % |
Ženy | 64 % | 26 % |
Věk | | |
18-29 | 82 % | 37 % |
30-49 | 67 % | 31 % |
50-64 | 55 % | 25 % |
65+ | 49 % | 20 % |
Pracují online | | |
6 let a více | 70 % | 36 % |
4-5 let | 65 % | 25 % |
3 a méně let | 58 % | 15 % |
Domácí technologie pro připojení k Internetu | | |
Broadband | 72 % | 39 % |
Dial-up | 63 % | 23 % |
Celkem | 66 % | 30 % |
|
Zdroj: Pew Internet & American Life Project
David Kozák