Redakce, 30. ledna 2006, e-komerce.cz
Obrat ve výši 500 milionů korun, takový byl cíl skupiny internetových obchodů KASA.cz pro rok 2005. K vytyčené metě scházelo necelých 30 milionů korun. "Lehké nesplnění cíle nevidím jako zásadní problém, již 1. pololetí roku totiž naznačilo, že dosáhnout stanoveného cíle nebude snadné," říká k výsledku Martin Kasa, ředitel společnosti EUROCOMM Group. A dodává: "2. pololetí minulého roku naopak lehce předčilo naše představy."
Pokud jde o podíl prodeje na splátky, byl cíl lehce překonaný. V rámci splátkových programů prodalo internetové centrum KASA.cz zboží za více než 40 milionů korun. Velmi úspěšnými se totiž ukázaly speciální splátkové akce pro zákazníky. Jednalo se o program s názvem Pátek=Svátek, tedy v pátek splátky bez navýšení, která běžela od září. Následně pak o speciální předvánoční splátkovou akci: Splátky bez navýšení v každý všední den, která odstartovala přesně měsíc před Vánocemi.
"Loňský rok byl obchodně úspěšným také pro naši slovenskou pobočku HEJ.sk. Její obrat přesáhl hranici 110 milionů slovenských korun. V tomto roce jsme zásadním způsobem utekli konkurenci a držíme si pozici absolutní internetové jedničky na slovenském trhu," připojuje svůj komentář Tomáš Richter, obchodní ředitel společnosti EUROCOMM Group.
O 150 procent více zákazníku
Rok 2005 byl úspěšný i v jiných směrech. „Například, pokud jde o počet zákazníků, rozrostl se počet našich zákazníků přibližně o 150 procent. Rekordní byl také počet přijatých objednávek - více než 70 tisíc. Nejsilnějším dnem, co do počtu objednávek, byl 12. prosinec 2005. V tento den jsme přijali více než 1000 objednávek,“ hodnotí loňské výsledky Martin Kasa. V rámci snahy o uspokojení požadavků širšího portfolia zákazníků byly také spuštěny nové produktové sekce jako např. auto-moto, cyklo, life style, kosmetika, parfémy, hodinky a jiné.
Výhled do roku 2006
Rostoucí trend by si internetový obchod KASA.cz chtěl udržet i pro letošní rok. "Rádi bychom dosáhli obratu okolo 750 milionů korun," prozrazuje smělé plány Martin Kasa. "Jakékoliv odhady jsou však v tuto chvíli velmi obtížné. Nechceme se totiž bezhlavě hnát za obraty, ale naopak chceme nabízet kvalitní služby a budovat zázemí silné společnosti. Zejména naše zahraniční pobočky mají velký růst teprve před sebou. Je nám také jasné, že nemůžeme donekonečna růst jako v předchozích letech, tedy přibližně o 270 procent v roce 2004, či o 100 procent v roce 2005," dodává Kasa.
Redakce