Microsoft chce být mazlíčkem evropského internetu

Redakce, 30. října 2000, e-komerce.cz

Microsoft se řadou partnerství snaží posílit evropské verze svého portálu MSN. Soupeři mu jsou protály provozované v řadě evropských zemí místními telekomy a mutacemi gigantů typu Yahoo! a AOL.

Minulý týden bylo oznámeno partnerství Microsoftu s Credit Suisse Group pro Evropu, jež Microsoftu umožní nabízet investiční služby této švýcarské společnosti na stránkách svého portálu MSN.

Další podobná partnerství mají přijít v následujících týdnech. Chystá se také spuštění dalších produktů jako součásti rozsáhlé sítě MSN. Vše v rámci frontálního útoku proti konkurenčním portálům, což jsou většinou úžeji zaměřené portály komunikačních firem v jednotlivých evropských zemích, nebo lokální odnože amerických Yahoo! a AOL. Cílem je stát se evropským portálem číslo 1.

V současné době je podle Media Metrix v oblasti portálů v Německu a Francii MSN až na pátém místě co do počtu unikátních návštěvníků. Poněkud jiná je situace v České republice, kde MSN reprezentovaná portálem MSN.Atlas.cz mezi portály vede.

V každém případě, bude i u nás velice zajímavé sledovat zápas Microsoftského portálu s portály telekomunikačních firem, jež na našem trhu reprezentují Quick.cz od Telecomu, RedBox.cz od Contactelu. Český pionýr Seznam také jistě nebude sledovat bitvu z povzdálí.

Redakce
redakce@e-komerce.cz