Redakce, 26. října 2000, e-komerce.cz
Prodej knih, CD, a videa/DVD byl ziskový, ve strátě byl prodej hraček, elektroniky apod.
Oproti stejnému období loňského roku Amazon zvýšil prodej o 79%. Celkový počet zákazníků Amazonu stoupl na 25 milionů, což znamená nárůst 2.8 milionů zákazníku za třetí čtvrtletí 2000. A to i přes hlavní zaměření firmy na nabídku rozšiřujícího se okruhu produktů stávajícím klientům.
21% zákazníků Amazonu si koupila zboží mimo hlavní zaměření Amazonu, tedy kategorie knihy, video, hudba - v loňském roce to byly pouhé 4%. Například v září, 6 položek z prodejního Top10 Amazonu bylo z jeho obchodu s elektronikou.
Na příští rok předpokládá Amazon obrat ve výši 4 miliard USD se ztrátou menší než 5% obratu.
"Náš cíl zůstává stejný: ztrojnásobit zisk z investovaného kapitálu" uvedl Warren Jenson, finanční šéf Amazonu.
Redakce