Karel Baláš, 7. února 2000, e-komerce.cz
V České republice je poměr surfujících mužů a žen zhruba 22:78 ve prospěch mužů, ale Internet není jen v České kotlině. Kupříkladu ve Skandinávii se podle společnosti www.sifo.se začíná onen zmiňovaný počet mužů a žen blížit k poměru 50:50 ! V USA v roce 1998 dokonce poprvé v historii nakupovaly na internetu ženy více než muži (56% oproti 44%), i když poměr se v jejich prospěch obrátil teprve v průběhu vánoční sezóny.To ovšem nemůže nechat v klidu marketingové firmy.
Myslím, že těmto údajům není proč nevěřit, vždyť nejčastější reklamou na internetu je reklama na technicky zaměřené servery nebo služby či výrobky a jen málo na vyloženě specifické záležitosti určené především nebo výhradně ženám. Server www.clickz.com uvádí, že ženy mezi 18-49 rokem života se stávají jedním z nejdůležitějších cílů marketingových odborníků na Internetu a to určitě není náhoda. Vždyť ženy představují skupinu zákazníků, která se začíná, co do velikosti reálných příjmů vyrovnávat, s tou mužskou částí populace. Alespoň na západ od našich hranic a Internet přeci žádné hranice nezná. Čím dál tím více serverů se začíná profilovat jako servery pro výhradně ženské návštěvnice
Severy zaměřené na ženskou část trhu jako je Women.com a ostatní hlásí stále zvětšující se návštěvnost. Server dokonce uvádí že většina jeho návštěvnic zde utratí za měsíc minimálně 10$!! Ale nemusíme chodit až tak daleko. I na českém Internetu se začíná ukazovat, že existují servery, které si uvědomují stále rostoucí potencionál ženské poptávky. Servery jako jsou dáma.cz mohou být taky docela dobrým směrem jak využít tohoto, stále spíše opomíjeného segmentu poptávky.
Karel Baláš