Pavel Hrůza, 7. listopadu 2001, e-komerce.cz
Dalším z důvodů zvýšeného zájmu o placení online je zvýšené marketingové úsilí finančních institucí na poli propagace kreditních karet. Finanční společnosti, tlačené zpomalující se ekonomikou a blížícími se vánoci se snaží získat nové klienty. Podle Jupiter Media Metrix se investice do propagace služeb spojených s kreditními kartami zdvojnásobily. V době kdy je poptávka po internetové reklamě poměrně slabá, jsou finanční společnosti pro poskytovatele reklamy téměř spásou.
Větší počet kreditních karet a online účtů u spotřebitelů pak logicky vede k většímu využívání online platebních systémů.
Bariéry zůstávají
I když mají zákazníci stále více důvodů pro používání finančních služeb prostřednictvím Internetu, pořád zůstávají bariéry, které velkou část z nich od těchto služeb odrazují. Mezi ty nejvýznamnější patří podle Gartner bezpečnost dat, stále ještě vysoké poplatky a složitý vstupní proces.
Jakkoli je rostoucí trend online bankovnictví pozitivní, fakt, že 20 procentní nárůst online plateb byl zaznamenán po útocích antraxem na média, vládní a poštovní úřady, nikoho těšit nemůže.
Pavel Hrůza