Komentáře ke článku "Hodnocení Bílé knihy o elektronickém obchodu"
Dobrý den,
vždy, když čtu vaše články, jsou profesionálně zpracované. Je nepochybné, že jste opravdový odborník a že se v tomto oboru vyznáte. Chci se ale zeptat, jestli vaše upozornění, výtky a názory k BKEO jsou jen tady v článku, nebo jste je zaslal přímo na Ministerstvo informatiky. Myslím že ve všem, co tady píšete, se shodneme. Raději bych, kdyby o těchto nedostatcích věděli i lidé z ministerstva, aby se taky začalo něco dít.
Jestliže říkáme, že ne vždy jsou na ministerstvu odborníci, tak by věci určitě prospělo, kdybyste jim vy své znalosti předal. I když zadarmo. ;-)
Moje připomínky jsou součástí podání Centra pro elektronický obchod (CEO), kde působím jako člen rady CEO.
Neřekl jsem, že na ministerstvu nejsou odborníci, pouze jsem se opakovaně pozastavil nad tím, že nebyly osloveny příslušné asociace a sdružení, ve kterých jsou organizováni praktici elektronického obchodu. Kde jinde chcete získat fundované odpovědi než u lidí, kteří elektronický obchod dělají? U těch, kteří o něm teprve uvažují, plánují ho?
Nemáte pravdu v tom, když tvrdíte, že banky neumožňují k platbám používat platební karty. Cituji z el.obchodu www.cdmusic.cz:
muzete si vybrat z techto zpusobu platby:
Visa, Eurocard/MasterCard (SSL)
Platba platebni kartou prostrednictvim zabezpeceneho sifrovaneho spojeni (Secure socket layer). Udaje o Vasi platebni karte jsou sifrovane prenaseny internetem k platebni brane MUZO, ktera zabezpeci prevod platby z Vasi karty do Komercni banky, ktera spravuje nas ucet
Dále cituji z dopisu, který jsem obdržel od KB:
Vážený pane,
na základě Vašeho požadavku Vám zasílám informace o platbách kartami přes internet - službě e-Pay Nase firma provozuje tuto sluzbu spolecne s Komercni bankou. Nase spolecnost pri techto platbách provádí autorizace a poskytuje technicke zazemi, zatimco vlastni prevody penez jsou uskutecnovany pres KB, kde je také veden ucet zákazníka. Nejprve je potreba uzavrit smlouvu s touto bankou, ktera se na nas nasledne obrati s pozadavkem o vytvoreni pristupovych hesel, URL adresy atd., které bude obchodník používat pro svoji identifikaci. Tyto údaje budou uvedeny v dalsi smlouve, ktera bude tentokrat uzavrena mezi obchodníkem a nasi spolecnosti. Nase spolecnost si uctuje vstupni poplatek 8000,- Kc a poplatek za kazdou transakci 2,-Kc. Kazdy nasledujici rok se z bezpecnostnich duvodu obnovuji pristupova hesla, za coz si uctujeme 800,-Kc.
>
>Pokud byste potrebovali detailni technicke informace, obratte se, prosim, na pani Hudcovou (mail lhudcova@muzo.com) nebo p. Zacka (mail mzacek@muzo.com).
Vážený pane,
pokud uvádíte, že nemám pravdu, měl byste si to na vlastní kůži zkusit. O získání možnosti přijímat platby kartou usilujeme jako servisní firma společně s našim zákazníkem již více než rok a půl.
Citovaný dopis není od KB, jak píšete, ale jak z textu vyplývá, z MUZO. MUZO jsem jako servisní organizaci nikdy nekritizoval, protože tam zakopaný pes není. Ten je zakopaný v bance, v tomto případě komerční. Ta totiž s vámi v dopise zmíněnou smlouvu uzavře, pouze pokud tam máte známé. Podle vyjádření KB je celý program e-Pay ze strany KB v testovacím režimu a počet společností, které získají oprávnění přijímat MOTO platby kartou se nezvyšuje.
Nemusím snad ani připomínat, že skutečný stav věci se značně liší o toho, jak tyto služby prezentoval v panelové diskuzi zástupce KB na konferenci FirstTuesday věnované platebním metodám na českém Internetu již 6.11.2001.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006