Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "Platební systémy na českém Internetu 3"


Jméno:
Pavel
Předmět:
Nodostatky systému
Datum:
21.07.2001 18:39:13

GSM banking má podstatný nedostatek pro zákazníka - je to platba PŘEDEM, musím tedy mít důvěru v obchodníka, neboť on má moje peníze dřív, než zboží posílá. Navíc, pokud obchodník má účet u jiné banky než já, se celá objednávka prodlužuje o 1-2 dny, než platba projde přes ČNB.
Otázkou je, zda pojem "GSM Banking" má vůbec nějaký obsah. Z hlediska mobilního operátora asi ano, ale z hlediska obchodníka nikoli -- on nepřijímá jen platby uskutečněné technologií SIM Toolkit, ale jakékoli platby nebo vklady hotovosti na jeho účet (se správným variabilním symbolem). Ještě jsem neviděl obchodníka, který by tento způsob platby nazval správně, tedy např. "úhrada na náš účet, např. technologií GSM banking".

Jméno:
Předmět:
RE: nodostatky systemu
Datum:
23.07.2001 13:08:07

V podstatě máte pravdu, systém je pouze převlečenou platbou předem, tedy případem kdy musíte mít důvěru v obchodníka. Pravda je také to, že se vyřizování Vaší objednávky spíše prodlouží, neboť do cyklu je zařazeno čekání na převod peněz z jiné banky (jak o tom píšu v jiném článku).

Pravdu nemáte pouze v bodě, kdy všechny tyto výtky uvádíte na adresu GSM bankingu, protože především ta o platbě předem a s tím spojené důvěře padá na prakticky všechny popisované platební systémy, včetně eBanky a všech, o kterých náš seriál ještě bude. O výjimkách z tohoto pravidla se nezapomenu zmínit.

Co se týče názvosloví, není to jednotné, ale Paegas po obchodnících požaduje používání určitého názvu, který by obchodníci měli dodržovat. Takže zlobit se na ně není přesné.

Jméno:
Předmět:
RE: nodostatky systemu
Datum:
25.07.2001 09:04:31

Pan Celustka ma naprostou pravdu v tom, ze drtiva vetsina platebnich systemu na internetu (a nejenom na nasem) je tzv. platba predem. Nevidim tedy zadny duvod proc neustale uvadet, ze system "má podstatný nedostatek pro zákazníka". Stejne tak totiz muze obchodnik oznacit jako vysoce rizikovy postup, kdy ma dostat zaplaceno az po odeslani zbozi. V zapadni Evrope zakaznik temer vylucne posila do internetoveho obchodu cisla karet jeste pred tim nez cokoli obdrzi a neprislo mi, ze by se nad tim nekdo neustale pozastavoval. Pochopitelne je treba vybirat duveryhodne internetove obchody, ale to uz je snad opravdu samozrejmost.

Jméno:
Pavel
Předmět:
Re: Nedostatky
Datum:
27.07.2001 20:03:56

Tady si dovolim s Vami neshoulasit. Nejcastejsi zpusob platby u nas je dobirka, a to neni platba predem. U obchodu v cizine zase platim kartou, protoze to jinak nejde. Toto take neni platba predem , obchodnik totiz dle pravidel karetnich asociaci NESMI penize inkasovat driv (autorizovat vsak ano), nez zbozi odesle. Z vlastni zkusenosti mam zbozi drive, nez prislusna castka zmizi z meho uctu.

Jméno:
Předmět:
RE: nedostatky
Datum:
28.07.2001 22:02:46

No, do detailu vzato, máte pravdu. Ale je to věc úhlu pohledu. Protože dobírku musíte zaplatit dřív, než rozbalíte balík. A když je balík rozbalený, pošťák ho od vás zpět nevezme.

Platba kartou je o něčem jiném, protože tam společnost vydávající kartu po autorizaci operace přebírá záruku za to, že obchodník obdrží peníze bez ohledu na to, zda vy něco na účtu máte či nikoli. Pravda, obchodník za to zaplatí několikanásobně více (3-5x víc než eBance). Jenže vzhledem ke kampani, kterou naše banky vedou proti používání platebních karet na placení, v Čechách kartou prakticky nezaplatíte.

Ale když hovoříte o nedůvěře, nebojíte se dát někomu číslo své karty?