Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "eBanka - zpackané zdražení"


Jméno:
-woe-
Předmět:
Kdyz myslite
Datum:
23.04.2002 04:24:31

uvedomujete si ,co z toho muze byt??eBanka oficialne priznava poruseni podminek ,ktere se zavazala dodrzovat ve smlove a ve VP eBanky.Tudiz je na kazdem zda toho vyuzije ci nevyuzije,protoze timto eBanka jasne nedodrzela smluvni podminky a (ted to napisu laicky pro pochopeni) kdyz neplati smluvni podminky pro banku ,nejsou platne a nemusim je dodrzovat ani ja!Ale opet pozor na malickosti jako jsou vraceni karet ,klicu apod...to je vec jina.Odstoupit od smlouvy je ale nyni velice jednoduche a banka nema narok ani na poplatek za zruseni!!!!To kdyz by slo do krajnosti ,by mel odklepnout i soud.
to Petroncova: nemam slov snad jen bych se chtel zeptat ,kdo vymysli takoveto detske vymluvy ,ze doslo k chybe pri prepisu??????Co ma prepis spolecnyho s udaji ,ktere jsou ve vasi aplikaci jako takove???????Nechcete mi rici ,ze v systemu byl nastaven poplatek ,ale muze za to prepisovani ceniku do HTML kodu,ano???........
dve otazky:1) proc eBanka zamestnava lidi ,na ktere neni spolehnuti a kteri delaji´svym lajdactvim problemy???
2) To si opravdu myslite ,ze jsme narod tupcu a hlupaku,protoze nas "krmite" nesmyslnyma vymluvama,ktere jsou jen uhlazeny pro tiskove pouziti,tak aby vypadali ,jako ze jsou od profiku,ale v tom pripade si tam u vas hrajete s nima na schovku !!!(omlouvam se za ulitnuti k hrubsimu tonu!)

Jméno:
Předmět:
Účet jsem už zrušil
Datum:
23.04.2002 09:08:22

Podnik. účet jsem už zrušil,
teď zbývá ještě osobní
...
P.S.: U RB jsou mnohem levnejsi a nabizeji vsechny sluzby co jsem u EB pouzival

Jméno:
Předmět:
Poplatky eBanky
Datum:
23.04.2002 09:11:17

Je zajímavé, že si vůbec nikdo nevšímá poplatků za počítání a výměnu drobných.
eBanka je e-banka a tak si s tím vůbec nedělá problémy. Hraje na to, že má málo poboček a tak podnikatelé musí odevzdávat své tržby u pokladen jiných bank, převést si část do eBanky a teprve potom začíná to e-vzrůšo.
Donesl jsem do eBanky drobné, 10 tis. a platil jsem 1 tis. poplatek.
Spočítejte si kdyby paní trafikantka odváděla tržby v drobných. U eBanky by zaplatila v některých případech (hypotetických) i vícenásobek tržby.
Prostě ukrutnost. Přitom existuje platná vyhláška, že banky drobné brát musí.

Jméno:
Tomáš
Předmět:
Zdražení bez upozornění
Datum:
23.04.2002 09:17:44

Vzhledem k tomu, že mi není ještě 26, měl jsem od eBanky úlevy a za vedení účtu jsem platil o dost méně. Náhodou jsem zjistil (při komunikaci s helpdeskem kvůli úplně jiné záležitosti), že všechny moje výhody jsou od 1.4. zrušeny a budu tedy platit o cca 100% více. Nejenom že zruší výhodné podmíny, ani se neobtěžují mi to říci!

Jméno:
Předmět:
Pojištění vkladů
Datum:
23.04.2002 10:56:54

Ke konci minulého roku jsem prodal nemovitost a nabyl částky několika milionů. Mám účet u e-banky a tudíš jsem se vypravil na pobočku Václavské náměstí abych ty penízky pěkně uložil. Po vyloženě nevlídném přijetí na recepci jsem se dostal do prvního patra k pokladně, kde jsem se pro jistotu otázal, nakolik že je můj vklad pojištěn. Zaměstanec za přepážkou byl touto dotěrnou otázkou evidentě zaskočen a po chvíli přemýšlení přešel do protiútoku. " To Vám přeci nebudu nebudu sdělovat ! To je naše tajemství".
Zaskočen, zeptal jsem se ještě několika děvčátek a
chlapečků, kteří nosí titul "osobní bankéř" a všude jsem obdržel jsem odpověď "nevíme". Ponechal jsem tedy bance pouze 800.000,- o kterých jsem se domníval, že mohou být pojištěny
a zbylé milionky jsem uložil do polštáře. Na telefonních informacích e-banky byla slečna přívětivá, nicméně napoprvé mi na tuto otázku také nedokázala odpovědět. Zhruba po 5 minutách přepojování s vyslyšeného dohadování mezi zaměstnanci jsem dostal odpověď, že se jedná o 25000 EUR na osobu a korunově je to tedy podle denního kurzu. Jakého kurzu jsem se již neodvážil zeptat. Osobně jsem při svých návštěvách na této pobočce zaznamenal velkou neochotu, neprofesionálnost a pocit obtěžujícího hmyzu.

Jméno:
Předmět:
Pojištění vkladů
Datum:
23.04.2002 13:29:03

Samozrejme souhlasim, ze manipulace se zmenami v ceniku eBanky je dost podivna, ale i Vas clanek neni zcela pravdivy. Vklady jsou ze zakona pojisteny do vyse 25000 EUR.

Jméno:
Předmět:
e-banka - vitez nezavisleho testu MF dnes
Datum:
23.04.2002 14:34:35

Kdyz jsem loni na podzim prestupoval od IPB (CSOB) k ebance, bylo mi jasne, ze budu platit trochu vic, nez dosud, ale cekal jsem za to komfort a lepsi sluzby. Bohuzel, opak je pravdou. Pravidelne v odpolednich hodinach mi trva pres pevnou linku (!) prihlaseni k uctu cca jednu az dve minuty, nez se konecne dozvim zustatek. Vcera jsem shodou okolnosti provadel v pozdnich vecernich hodinach z domu dve platby. Slo to bohuzel pres modem, takze tyto dve transakce mi zabraly 8 (slovy osm) minut. Docela sila!
Stejne tak povazuji za naprosto zpackanou napovedu. Nyni uz vsechno resim pres helpline, protoze bych se za chybne transakce nedoplatil. Sam sebe pritom povazuji za prumerne inteligentniho, navic s internetem pracuji dost dlouho. Presto se mi nektere veci nepodarily hned napoprve.
Vrcholem bylo dubnove zdrazeni. Koukal jsem zdesen na to, ze za transakce platim podstatne vic, nez dosud. Po dlouhem patrani jsem ve sve osobni schrance (o niz jsem dosud nevedel, ze existuje), nasel na upozorneni o drazsi cene. Zajimave je, ze maji muj e-mail, muj mobil i moji adresu. Chapu, ze mohou podrazit, ale meli by se k tomu postavit celem a ne se schovavat za nejakou osobni schranku. Divka na helpline na me byla tak "prijemna" ze ackoliv vim, ze ona za zdrazeni nemuze a asi jsem nebyl prvni, kdo ten den kvuli zdrazeni volal, musel jsem ji poslat do pr..le (a to myslim vazne)
A v radiu pritom stale slysim: ebanka byla v nezavislem pruzkumu vyhodnocena jak nejlepsi sluzba nabizejici internetove bankovnictvi v CR. Rad bych se tohoto pruzkumu zucastnil... Jestlize se avizovane zdrazeni 25.4. opravdu uskutecni, maji o dalsiho klienta mene a to i presto, ze jsem svuj stavajici ucet u CSOB minuly mesic zrusil. Proste si najdu jinou banku, kde ten pristup bude opravdu lepsi

Jméno:
Michal Vodicka
Předmět:
Nekolik dodatku
Datum:
24.04.2002 01:27:34

K dalsi tajne zmene ceniku pro ucty Alfa, Beta a Gama doslo 15.4. Samozrejme opet v neprospech klientu. Nekolikrat jsem zadal eBanku o vysvetleni; mlzeni tiskove mluvci citovane v clanku jsem dostal taky. Z posledni odpovedi cituji:

"V pripade "zmen" ve Vami uvedenych terminech se nejedna o zmeny ceniku ve smyslu jeho aktualizace, ale o jeho opravy. Jelikoz se jednalo o opravy, nebyly doprovazeny aktualizaci data Ceniku. Datum platnosti bude aktualizovano pri pristi regulerni zmene."

Takze zmeny se deli na regulerni a "opravy". Ani smlouva ani citace z vseobecnych podminek v ceniku zadne takove deleni neuvadi. Zmena je zmena a a eBanka je povinna ji ohlasit 5 dni predem. Coz se nestalo.

Predpokladam, ze nove ceniky s platnosti od 25.4. jsou pokusem ukoncit tuto agonii. Komicke je, ze novy cenik pro ucty Alfa, Beta a Gama stale obsahuje datum platnosti od 1.4.2002. Upozornoval jsem na to banku uz v patek a jeste to neopravili. Mam stale vetsi pochybnosti o jejich profesionalite.

Jméno:
Michal Vodicka
Předmět:
Vyvodit dusledky?
Datum:
24.04.2002 01:57:31

Jsou v zasade dve moznosti. Ucet zrusit a eBance a CP se vyhybat; takto jsem pred lety v podobne situaci odesel od Ceske Sporitelny a pak jen litoval toho, ze jsem to neudelal driv.

Druha moznost je zustat, byt pripraven na problemy (25000 EUR) a snazit se eBanku dotlacit ke zmene k lepsimu. Zdrazeni mne az tak nemrzi a zpusob prace s uctem se nastesti nezmenil (abych to nezakriknul; pripravuji se zmeny a Murphy tvrdi, ze kazda zmena je k horsimu...). Co mi ale vadi je neuveritelne zpackany a neprofesionalni zpusob, jakym zdrazeni provedli a nasledna snaha to ututlat a potichu opravit. To se nastesti nepovedlo a rad bych doufal, ze k naprave (nove ceniky, storno nekterych poplatku) doslo diky primym stiznostem klientu a clankum jako je tento.

Druha moznost muze fungovat pouze pokud dame eBance jasne najevo, ze se nam to, co predvadela v poslednich tydnech, nelibi. Proto piste clanky, stezujte si a nenechte se uchlacholit mlzenim tiskove mluvci. Je za to placena. Fungovat to muze jen pokud nas nebude malo. Stoji to cas a nervy, ale to zmena banky taky. Mimochodem, nejhorlivejsi stezovatele dostali mesicni vedeni uctu zdarma (coz samozrejmy ztraceny cas nezaplati).

A pak je tu samozrejme treti moznost, typicky ceska. Drzet hubu a krok a cekat, ze to za nas nekdo vyresi.

Jméno:
-woe-
Předmět:
par cili dve poznamky:-)
Datum:
24.04.2002 04:11:10

to Mr.Vodicka : jak jste kontroloval platnost ceniku na strance?? ptam se,protoze je to tam spravne (teda u os.uctu).....jinak naprosto stejny nazor mam! tady je totiz jasne vidno ,ze CP na eBance nezalezi!!Tady to nekdo krasne napsal "devcatka a chlapecci s cedulkou os.banker" ano to je totiz politika CP "dame praci mladym!" ale ze by jim radne vysvetlili ci sdelili ,ze tam nejsou od toho ,aby zdokonalovali,nybrz aby tam jen byli ,to uz jim nestacili rici.Hrozne by me zajimalo ,co presne vedlo byvale majitele k prodeji eBanky?

jinak toto je vyjadreni klient.centra ke zmene ceniku od 25/04/2002:

V Ceniku platnem od 25.4. 2002 dochazi pouze ke zmene textu u jedne z polozek. TEXT: "Zajisteni zaporneho zustatku - nastaveni" SE MENI NA "Zajisteni zaporneho zustatku - nastaveni / zruseni". Vyse polozky (100,-Kc) zustava.

S pozdravem,

jmeno jsem odstranil
Klientsky servis
eBanka


-woe-

Jméno:
Předmět:
Oprava výše pojištění
Datum:
24.04.2002 10:36:52

Děkuji za upozornění na chybu ve článku. Vklady podle aktuálního znění bankovního zákona nejsou pojištěny do výše 400 tis. Kč, ale do výše 25.000 Euro, tj. v závislosti na kurzu přibližně 750 tis. Kč.

Přesná formulace v zákoně zní:
"(2) Náhrada oprávněné osobě se poskytuje ve výši 90 % částky vypočtené podle odstavce 1, nejvýše však částka odpovídající 25 000 EUR pro jednu oprávněnou osobu u jedné banky. Ekvivalent limitu v českých korunách se přepočte podle kurzu devizového trhu vyhlášeného Českou národní bankou ke dni, kdy byla Fondu písemně sdělena skutečnost podle § 41d odst. 1."

Jméno:
Předmět:
LEZ
Datum:
24.04.2002 10:53:09

jsem jednim z tech co dostali zminovanou zpravu do vnitrni schranky, fakt je ale ten, ze me zapocitali chybne poplatky za transakci jeste 10.4. coz je skoro tyden po bankou uvedenem terminu 4.4.!!! co na to rict?!

Jméno:
-woe-
Předmět:
kde to jsme?
Datum:
24.04.2002 11:33:16

Az ted po opetovnem precteni nazoru pana Vodicky mi doslo ,ze je velmi podivne jednani eBanky,kdyz panu Vodickovi napsala ,ze v ceniku neslo o zmeny ,ale o opravy ,a proto nebylo treba hlasit nic,ale v tom pripade bych se racil zeptati ,co teda znamena,kdyz se v ceniku meni "pouze"text,jak mi bylo vysvetleno,tak se vyhlasuje cenik novy(od 25/4/02) a tomuto se tedy rika jak???Oprava? ale ty se preci neoznamuji?
Zmena? v textu ano:_))))))



-woe-

Jméno:
Michal Vodicka
Předmět:
to: -woe-
Datum:
24.04.2002 20:44:52

Platnost ceniku jsem kontroloval pred 1:30 a evidentne to do 4:11 stihli opravit. Neprekvapuje mne to, odpovedi a potvrzeni o precteni mailu jsem dostaval zasadne v noci. Takze je to konecne v poradku a doufejme, ze se nic podobneho uz opakovat nebude...

Co se tyce "oprav" a "zmen" ceniku, je to samozrejme nesmysl. K chybe muze dojit, ale to je problem eBanky a ne klientu. Kazda zmena ceniku musi byt provedena standardnim zpusobem. Neco v tom smyslu jsem jim odepsal.

Jméno:
Předmět:
Online komunity
Datum:
24.04.2002 21:27:14

Zdravím,

u eBanky mám studentský účet a jsem zvědavý, jak se to bude vyvíjet dál. Upřímně nemám čas, ani chuť pachtit se po všech změnách v ceníku, a jsem prozatím líný měnit i účet, který jsem si nedávno otevřel.

Děkuji ale panu Čelustkovi za tuto investigativní žurnalistiku (mimochodem i celý server e-komerce.cz myslím pohotově našel zajímavou příležitost, jak zvýšit PV).

Nejvíc mě ale vzrušuje to, že jsme svědky myslím zcela bezprecedentní situace, kdy firma (a zejména její PR) se musí vyrovnat se sílou online komunit. Ona proklamace (viz CRM) jednoznačné orientace na zákazníka je v praxi (zatím?) nereálná, jsou tu přeci akcionáři, jejich dividendy, tedy někde musí vznikat zisk... Síla klasického PR je v tom, že na druhé straně není tak silný protihráč, je to jednosměrná komunikace one-to-many, kde many představuje masu nijak nepropojených zákazníků. A ejhle máme tady interaktivní média, už to není one-to-many, nýbrž one-to-one (a to obousměrně) a z many se najednou stává propojená komunita. Možná nás v budoucnosti čeká institut "zákaznických odborů". Zákazník už není ten, kterého "osejlujeme" a pošleme k čertu, je to silný protihráč, se kterým je třeba počítat!!!

Pro PR eBanky fantastická zkušenost. Tenhle trend ale není výzva jen pro PR, je to výzva pro celou firemní strategii.

Těším se na další vývoj :-)

Jméno:
-woe-
Předmět:
RE:to woe
Datum:
24.04.2002 22:28:03

Me jen zarazilo ,s jakou lehkosti Vam sdelili ,ze se neprovadely zmeny,ale opravy.A me na to,ze se doplnilo ci "opravilo"(nevim zda jsem toto slovo ted spatne nepouzil,protoze diky eBance mam docela zmatek v tom ,co je opravit a co zmenit:-)) slůvko ,ze se meni od 25.4.2002 cenik.
Prosim Vas je tady nekdo,kdo kontroloval ceniky platne do24/04/2002 a od25/04/2002 a nasel nejake jine zmeny ,prosim napiste to sem.Dik

-woe-

Jméno:
Karel Zdarsky
Předmět:
Rada:
Datum:
25.04.2002 08:54:23

Já se tedy vyhýbám všemu, co má něco společného
s Českou pojišťovnou.

Jméno:
Honza
Předmět:
Zdrazeni
Datum:
25.04.2002 22:17:19

Jsem klientem eBanky temer od jejiho vzniku. Zdrazeni me samozrejme netesi, ale po zkusenostech s konkurenci (IPB,KB a CITI) si dovolim tvrdit, ze u nich zustanu i kdybych mel platit za osobni a firemni ucet dvakrat tolik nez platim po jejich zdrazeni. Me nezajima jejich chat, jestli existuje nebo ne, koneckoncu konkurence ho taky nema a nikdy nemela, zajima me mnozstvi operaci a spolehlivost systemu (vcetne davkove komunikace) a v tom jsou podle mych zkusenosti u nas nejlepsi.Behem tri let jsem nemel zadny vetsi problem a kdyz se nejaky drobny vyskytl tak ho vzdy vyresili.
V zaveru si dovolim reagovat na pana Theimera: Me ty poplatky do 10.4. nauctovali taky spatne, ale pak je stornovali a znova je uz neuctovali.
Mozna mam na ocich ruzove bryle,ale zkuste mi doporucit lepsi internetovou banku.

Jméno:
-woe-
Předmět:
2 Honza
Datum:
25.04.2002 23:33:14

Ale ano samozrejme ,ze mate pravdu ,ze neni lepsi inet banking. Ale jak dlouho nebude lepsi??Tot otazka.O tom by mel vas "zamestnavatel"** premyslet.

** proc jsou ci byly IPB,KB,CITI pro Vas pane Honzo tyto banky konkurenci?? V cem Vam konkuruji?? Ledaze..............if yes! - tak je to ukazka toho ,jak a kam je smerovana politika ....banky (jedne banky-to aby pripadne nedoslo k moznosti nejakeho narknuti ze strany nezminovaneho fin.ustavu:-)

Nezlobte se na me Honzo pokud to neni tak jak mi to pripada,totiz ze jste mozna spokojeny ,ale ne klient.

-woe-

Jméno:
-woe-
Předmět:
2 Honza
Datum:
25.04.2002 23:33:14

Ale ano samozrejme ,ze mate pravdu ,ze neni lepsi inet banking. Ale jak dlouho nebude lepsi??Tot otazka.O tom by mel vas "zamestnavatel"** premyslet.

** proc jsou ci byly IPB,KB,CITI pro Vas pane Honzo tyto banky konkurenci?? V cem Vam konkuruji?? Ledaze..............if yes! - tak je to ukazka toho ,jak a kam je smerovana politika ....banky (jedne banky-to aby pripadne nedoslo k moznosti nejakeho narknuti ze strany nezminovaneho fin.ustavu:-)

Nezlobte se na me Honzo pokud to neni tak jak mi to pripada,totiz ze jste mozna spokojeny ,ale ne klient.

-woe-

Jméno:
Michal Vodicka
Předmět:
To: Honza
Datum:
26.04.2002 21:21:22

Jiste, jenze nejde o zdrazeni jako takove. Jde o zpusob, jakym ho provedli. Problem neni v kvalite sluzeb. Problemem je ztrata duvery.

Jméno:
CableG
Předmět:
zdrazeni v eBance
Datum:
02.05.2002 08:14:43

Jen takova perlicka z dubnoveho vypisu: jen diky tomu, ze mam povolenou Osobni uverovou linku ve vysi 30.000,- Kc(ze ktere jsem necerpal ani korunu a tedy bance nic nedluzim), jsem zaplati obligatnich 24,60 Kc jako uver z nevycerpaneho uveru a navic jeste 20 Kc za vedeni uveru. Je to jako parodie na bankovnictvi - za to, ze jsem mel moznost pujcit si az 30.000 Kc, tak ackoliv jsem tuto moznost nevyuzil, tak jsem zaplatil 44,60 Kc.
Kdyz to sectu, tak vedeni uctu v programu Alfa me v breznu stalo 36,60 Kc, v dubnu me prislo na 197,60 Kc jenom na fixnich poplatcich, poplatky za pohyby na uctu do toho nezapocitavam, rovnez jsem opominul zmenu slevy za vedeni vice uctu (drive 50 Kc, dnes 19 Kc).

Jméno:
-woe-
Předmět:
ja uz nevim......
Datum:
02.05.2002 20:17:13

.......co na to mam rici??Posudte sami.

Dnes jsem se dotazoval emailem na dulezitou,alespon pro me,vec,a to kdy asi mi bude pripsan sek ,ktery jsem eBance predlozil.Nejdrive mi odpovedela , cituji:
"Pravdepodobne Vas zajima lhuta na proplatebni seku, ktera je maximalne 5 tydnu."

a nahle po mem 2 dotazu se v odpovedi objevila tato informace,cituji:
"Doba proplaceni seku nebyva kratsi nez 5 tydnu."

Odpovedi byly v rozmezi 2 hodin!!!
Jelikoz se zde nejedna o par korun,ale radove o nekolik stovek tisic,myslim si ,ze je to jasny ,alespon pro me,dukaz o neduveryhodnosti banky.Mozna ,ze tomu tak neni,ale at me tedy nekdo presvedci o opaku:-)!!

-woe-
PS: preklepy nejsou moje prace,vse jsem zkopiroval z odpovedi eBanky:-))

Jméno:
Předmět:
Studentsky ucet
Datum:
02.05.2002 22:28:17

Potreboval jsem nyni tri vypisy z banky, tak jsem si je aktivoval... Sup, poplatek 30 Kc jen za aktivaci a prvni vypis sup, 20 Kc. Sluzby pro studenty naprosto paradni!!

Nevim, jak to bylo predtim a nechci patrat po nejakem zdrazeni. Kazdopadne mam pocit, ze komunikacni strategie eBanky uz na podzim nebyla uplne fair. Chapu, ze je treba trochu mlzit, ale tohle je prilis. Na vsech letaccich se clovek dovi jen to, ze poplatek za vedeni uctu je 15 Kc a ze dostane to a to zdarma. Nikde uz se ale nepsalo o hromade poplatku kolem.

Jsem ted bohuzel vazan tim, ze potrebuju ucet pro garance, pak se ale DUKLADNE podivam, jak si stoji konkurence. Nejsem idiot a pokud jsou bariery prechodu ke konkurenci nizsi nez naklady na ucet, pridana hodnota sluzeb a image eBanky neni takova, abych zustaval.

Mimochodem, naposledy jsem psal o online komunitach... Nasr*** zakaznik ma s trochou znalosti v prostredi Internetu obrovskou moc a tak apeluji na eBanku, jdete trochu do sebe a vazte si svych zakazniku, nejsme hlupaci!!! Napr. lze vytvorit stranky treba na adrese www.nebanka.cz (2.5. je jeste volna), zaregistrovat a optimalizovat pro vyhledavace a sup, na kazdy dotaz spolu s eBankou vyjede odkaz take na neBanku. Kazdy potencialni zakaznik si jiste rad precte negativni zkusenost... Pak se lze soustredit na financni portaly jako Penize.cz a znicit veskere hlasovani a diskuse zapornymi body a negativnimi komentari. Vzdy uvadet odkaz na neBanka.cz. V paticce kazdeho sveho emailu uvadet odkaz, napsat clanek do studentskych listu... Proste parada. Je to jen o motivaci a ta je primo umerna nasr******

Tesim se na dalsi vyvoj :-)