Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Komentáře ke článku "Dělají si z nás internetové obchody blázny?!?"


Jméno:
Předmět:
Proc se tak hnevate?
Datum:
19.05.2000 02:21:20

1. na www.obchodni-dum.cz jsem nakoupil jiz nekolik spotrebicu a vzdy vse probehlo bez nejmensich zadrhelu a dekuji Internetu, ze tento obchod existuje :-) Pracka se vesla tak,
ze v nejkritictejsim miste pri instalaci zbyl 1 cm mista :-)))
2. hledat informace o produktech se da nejen na strankach obchodu, ale i vsude jinde (napr. u vyrobcu ci v zahranicnich obchodech) a stale je to mene casove narocne, nez behat (v pracovni dobe) po obchodech
3. aby slo vyhledavat podle takovych podrobnosti, musel by byt obchodni system mnohem slozitejsi. Nejsou jen pracky a pokud bych chtel napr. fritovaci hrnec, ktery ma objem do 2 litru nebo napr. fax, ktery ma bilou barvu atd., asi by prodavajici musel mit jednu pracovni silu jen na zadavani techto udaju do fatabaze, protoze vyrobce zatim zadne datove nosice se zbozim nedodava. Tak je tomu snad jen napr. u nekterych vydavatelu (a stejne nenajdete knihu podle kriteria, aby mela vice jak 1000 stran nebo vazila vice jak 2kg).
4. to, ze firmy nedaji pozemsky kontakt na sve stranky je vazne hrisne, stejne tak jako napr. mapku okoli jejich firmy, otviraci dobu atd...

Jméno:
Pavel Hrůza
Předmět:
Re: Proc se tak hnevate?
Datum:
19.05.2000 08:30:16

Samozřejmě že podobný problém při shánění tak přesně specifikovaného zboží by nastal i v případě kamenných obchodů. Nemyslíte ale, že právě v této oblasti by měly mít internetové obchody navrch? Že by museli mít provozovatelé dalšího zaměstnance na zadávání údajů o zboží? Tak ať si ho najdou, jednou k tomu stejně bude muset dojít (jestli ne dříve, tak po legalizaci srovnávací reklamy) a myslím že to v žádném případě není nevratná investice.

Jméno:
Předmět:
LEHKA NERVOZA
Datum:
19.05.2000 14:31:31

Po precteni Vaseho clanku jsem si bohuzel udelal o Vasi osobe neprilis lichotivy obrazek. Z meho pohledu jste lehce hystericka a patrne Vam ten den nekdo slapl na "kuri oko". Jinac neni mozne uvadet takova tvrzeni jake rikate Vy. Sorry, ale pokud Vam tento zpusob nakupu nevyhovuje, vyrazte do obchodu, a to teprve neco uvidite.

S pozdravem Tomas HOLEC

PS: timto vyjadrenim samozrejme nechci rici, ze je vse v poradku, pouze si myslim, ze Vase argumenty nejsou ty spravne.

Jméno:
Erika Pončíková
Předmět:
Re: Lehka nervoza
Datum:
20.05.2000 23:10:01

Vážený pane Holec,

děkuji že jste si dal práci s tím, abyste mi vyjádřil svůj názor. Bohužel Váš příspěvek byl natolik stručný, že jsem nedokázala rozlišit, co jste mi vlastně chtěl poradit, takže očekávám nějaké doplnění.

Jméno:
Erika Pončíková
Předmět:
Re: Proc se tak hnevate?
Datum:
20.05.2000 23:22:19

Vážený pane Nováček,
i já jsem fanda do e-obchodů, a právě proto, aby se tento systém prosadil, si všímám nedostatků které tomu brání. Vy jste zřejmě mimořádně shovívavý a nadšený zákazník, což zdaleka neplatí o většině online zákazníků.

Pokud e-obchody o své zákazníky svým neprofesionálním přístupem přijdou, může to vést až ke krachu, takže potom i vy, jako jeden z mála shovívavých, přijdete o nákupy u svých oblíbených e-obchodů.

Jméno:
Předmět:
Opravdu chybí laťka standardu
Datum:
21.05.2000 21:05:32

Velice mne potěšil Váš článek. Je opravdu pravda, že naše internetové obchody jsou trochu chaotické. Chybí určitý standard, který by všechny nutil svou nabídku vylepšovat a přibližovat zákazníkovi.

Je to důležitý úkol redaktorů a osob působících v e-komerci dělat osvětu a vytvářet tlak na posouvání kvality v e-obchodech.

Plno obchodů je rádo, že je a rozsáhlejší marketingový rozbor a vývoj produktu jde stranou. Musí přijít doba, kdy i oni dospějí k inovaci svých produktů, přiblížení zákazníkům, zavedení programů péče o zákazníka atd.

Jméno:
Předmět:
Vše směřuje k úzce specializovaným obchodům
Datum:
22.05.2000 23:17:27

V celku s Vašimi zkušenostmi souhlasím.Sám jsem se jednu dobu pokoušel vytvořit specialní obchod jen s automatkami.Představa byla taková,že zákazník se bude procházet po interaktivním obchodě podle svých požadovaných kriterii,které mu budou nabízena.Ale vše vlastně skončilo na velké náročnosti tohoto projektu a především nešlo zajistit tak rychlou dopravu a servis jak bych si pro zákazníka přál.Dnes je na trhu asi 150 - 200 základních typu praček nepočítám-li specialitky a neznačkové tedy bezservisní výrobky.Zajistit komplexní servis pro zákazniky je úkol pro větší skupinu zapálených lidí a jen s vidinou možného úspěchu a návratnosti veškeré snahy v budoucnu.Stejně jsem ale přesvědčen že jen podobné články povedou postupně jednotlivé obchody k úzké specializaci a tím k maximální využitelnosti výhod ,které nabízí internet.

Jméno:
Předmět:
Jen houšť
Datum:
31.05.2000 10:04:27

Článek je podnětný a určitě šlo o zajímavou zkušenost pokoušet se zjistit detailní technické informace o zboží. Řekl bych, že šlo o dost obtížný úkol.

Myslím, že by se měly pranýřovat základní nedostatky konkrétních elektronických obchodů, ať si je provozovatelé uvědomí a postarají se o nápravu. Za základní nedostatek považuji neschopnost dodat zboží, což je moje zkušenost na všude chválené Vltavě. APEK neAPEK, co nadělám, když objednávka za několik tisíc Kč nestojí nikomu za vyřízení. Objednávka byla podána v říjnu 99 a od té doby tam visí jako nevyřízená ... Co myslíš Vltavo, objednám si ještě u tebe, když jsem nedostal půl roku zboží, které mělo být do měsíce dodáno?

Jméno:
Předmět:
Pračka s menšími rozměry
Datum:
01.12.2003 15:50:34

S potěšením jsem si přečetla článek paní Pončíkové, která před několika lety sháněla pračku podobných rozměrů, jakou v těchto dnech sháním i já.
1. Musím konstatovat, že některé internetové obchody se pravděpodobně z podobných nářků potencionálních zákazníků již poučily - např. stránka www.bilezbozi.cz nabízí rozsáhlé možnosti prohledávání - hledání dle parametrů, filtry, nastavení toho co se má v tabulce zobrazovat, možnosti srovnání vybraných produktů atd. a to včetně úvodní informace o tom, jak daný spotřebič vybírat. Bylo by skvělé, kdyby se ostatní internetové obchody na této stránce inspirovaly a podobné možnosti také zavedly. Jinak se u nich zboží dá jen velmi těžko vybrat.

2. ano, zdá se, že mnohé internetové obchody opravdu nemají k dispozici katalogy produktů - nebo je úspěšně ignorují (což je poněkud zarážející informace pro nás zákazníky). Pozor - nespoléhejme se na jejich technické specifikace a popisy funkcí! Už mnohokrát jsem zjistila, že popis na internetu zdaleka neodpovídá popisu ve skutečném katalogu (aneb - "zákazníku, sežeň si sám"). Poznámka pod čarou typu "je-li pro Vás některý z údajů podstatný pro nákup produktu, pak si tyto údaje dále ověřte" je tedy více než na místě a dodavatel ví přesně, proč to tam uvádí.

3. pračku o rozměrech 45x55 cm (hl., š) sháním již několik týdnů a přestože mi mnoho zástupců renomovaných firem tvrdilo, že "tyto okrajové produkty už nikdo nevyrábí", na našem trhu jsem zatím objevila následující modely: Candy Aquamatic (6T, 8T, 10T), Eumenia Euronova (600, 900). Pračky Euronova nevyrábí ETA, ale "méně známý rakouský výrobce menších praček - Eudora" (pozor - jde o info z internetu...).

4. na pračce mě kromě rozměrů a ceny zajímá zejména rozsah nabízených funkcí. Jaké překvapení mne ale čekalo, když jsem zjistila, že tyto "zmenšené modely" za cenu klasických praček nenabízejí téměř žádné funkce?! Pokud porovnám např. pračku BOSCH WFC 2066 BY MAXX 40 (která má zmenšenou hloubku na 40cm, standardní šířku 60cm a mnoho funkcí) s pračkou Candy či Euronova (které mají šířku zmenšenu na 51cm či 46 cm) tak zjistíme, že se zmenšením šířky o cca 9-14cm přijdeme téměř o všechny zajímavé funkce - jen cena zůstává téměř na stejné úrovni! Malá pračka s funkcemi na trhu snad vážně neexistuje...

5. byla jsem v kontaktu s několika zaměstnanci firem renomovaných značek. Někteří z nich se mi snažili namluvit, že malé pračky se nevyrábějí proto, že o ně na našem trhu je mizivý zájem. Po vstupu do EU se nám prý natolik zvedne životní úroveň, že se z malometrážních bytů (kam se velké pračky nevejdou) prý přestěhujeme do větších! Takže už se těším, jak příští rok zvesela opustím byt 2+1 a kvůli pračce se přestěhuji do rodinného domku. Všechny "malé" byty se pak asi zbourají, takže poptávka po malých pračkách naprosto ustane.

6. Závěrem
Nevejde se vám pračka klasického rozměru do vašeho stávajícího bytu? Zde vám přikládám několik možností řešení:
- zakupte malou pračku bez funkcí za cenu větší pračky s funkcemi. Po tomto nákupu se snažte tvářit, že se necítíte podvedeni či okradeni
- přestěhujte se do většího bytu
- perte ve společné prádelně
- zakupte větší pračku a instalujte ji do jiné části bytu (nejlépe do kuchyně)
- zakupte větší pračku a trvejte na umístění do koupelny. Za tímto cílem vybourejte kus zdi či odřízněte lem vany

Pokud někdo z Vás přišel na jiné řešení (nebo našel na trhu další pračku zmenšených rozměrů) pak se velice ráda dozvím podrobnosti!

S pozdravem,

Jana

Jméno:
Předmět:
Mám úplně stejný problém
Datum:
23.05.2007 16:34:05

Jen o několik let později a jak se zdá, řešení stále není, parametrové vyhledávání jsem našla jen ve dvou obchodech a v tom zbytku, stejný systém jako před lety, kdo hledá najde....

Jméno:
Předmět:
pračka
Datum:
17.12.2008 13:57:04

Mám úplně stejný problém jako paní Erika Pončíková a určitě
je nás mnohem víc, kteří shánějí malou pračku a třeba jen
proto, že stavaři umístili teplovodní trubky v našem
bytovém bloku místo blízko stěny, tak 10 cm od ní.Tím pádem
se zmenšil prostor pro pračku. Prosinec 2008