Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "Co fotolaboratoře nevědí"


Jméno:
Předmět:
Nejsem o tom zcela přesvědčen
Datum:
11.02.2004 18:24:04

Nejsem zcela přesvědčen o tom, že fotolaboratoře zaspali dobu. Sledujeme tento segment trhu poměrně intenzivně (viz www.digilaby.cz) a se závěry článku nemůžu zcela souhlasit.

Fotolaboratoře nejsou odkázány jen na neohrabané těžké klienty (to byly začátky). Nabízejí většinou několik možností poslání fotografií - od off-line klienta přes HTML sběrnu až po různé plug-iny do ACDSee nebo přímo do Windows. Přinejmenším mají dostatek finančních prostředků na to, aby investovali do podobných řešení, o jejich motivaci ani nemluvě.

Kamenné sběrny naopak v jejich on-line obchodním modelu hrají významnou roli a tvoří jejich význmanou konkurenční výhodu.

Kdo se chce aktuálně přesvědčit o kvalitách práce digilabů, může zdarma využít účasti na jarní akci "Test digilaby on-line", která by měla vypuknout v polovině února. Více na www.digilaby.cz.

Jméno:
Petr K.
Předmět:
Hulmak
Datum:
11.02.2004 23:03:26

neni nad to umet vyuzit prilezitosti a prihrat si svoji polivcicku, ze? :-)

Jméno:
Předmět:
RE: Nejsem o tom zcela přesvědčen
Datum:
12.02.2004 09:41:41

Pane Hulmak,

především děkuji za zprávu o existenci takového projektu. Škoda, že hodnocení na něm je tak málo.

Obávám se však, že pouze přebíráte informace od jednotlivých firem a neprověřujete je. Osobní zkušenost například s Foto Morava ukazuje, že zdaleka ne všechny na webu uvedené "smluvní sběrny" o této skutečnosti vědí...

Současně ale Váš server neobsahuje pro zákazníka podstatné informace, jako jsou omezení jednotlivých způsobů zadání zakázky jako je max. velikost datového souboru/fotky, dále třeba informace, které fotolaby před vlastním zpracováním používají konverzi zaslaného datového formátu (a tím degradují kvalitu výsledku).

Co se týče klientského SW, nehovořím v článku pouze o "těžkých" klientech. Myslím si, že cokoli bude potřeba instalovat na počítač zákazníka je špatně. Bohužel to ale neví většina uživatelů a jejich Windows a disky podle toho taky vypadají. K tomuto způsobu užívání počítače periodická nutnost přeinstalace operačního systému prostě patří. :-)

Souhlasím s Vámi, že kamenné provozovny mohou být jejich konkurenční výhodou. Zatím je ale kvalita personálu v nich velice nízká - zde mám namysli především odborné znalosti z oboru digitální fotografie a manipulace se soubory. Doufám, že se s postupem času bude lepšit.

Hodně štěstí.

Jméno:
Předmět:
RE: Nejsem o tom zcela přesvědčen
Datum:
17.02.2004 14:33:38

p.Čelustko,

díky za podnětné připomínky.

co se týče hodnocení, tak k dnešnímu dni jich evidujeme necelých 400. I když jsme systém hodnocení spustili teprve na podzim (v podstatě po fotografické sezóně), jejich počet neustále narůstá. Otázkou však je, zda hodnocení jsou opravdu kvalitní. Snažíme se o to právě pořádáním takových akcí jako "Test digilaby ON-LINE", které kvalitu hodnocení posouvají do jiné roviny.

Máte pravdu, že přebíráme informace od našich partnerů. Náš projekt je nekomerční a není naším cílem (ani v našich silách) prověřovat např. všech 3400 registrovaných sběren. Pokud máte nějakou negativní osobní zkušenost s některou z uvedených sběren, dejte vědět a my zkontaktujeme vedení příslušného zpracovatele.

Myslím si, že náš server obsahuje všechny důležité informace pro zákazníka vč. zmíněné max. velikosti souboru. To, zda zpracovatel provede ještě nějaké dodatečné korekce, může většinou zákazník ovlivnit ve své objednávce (s úpravami/bez úprav). Postup každého labu je však v této oblasti velmi individuální a nedá se paušalizovat dokonce ani na všechny fotografie toho samého labu, což ukázal náš minulý test.

Co se týče těžkých klientů (rozuměj cokoli specializovaného, co se instaluje), myslím si, že v době všeobecně nerozvinutého internetového připojení mají stále své opodstatnění. Sám používám jak těžké klienty, tak webové sběrny a tak i CD-transfer. Každá technologie má své pro a proti a proto nelze některou z nich jednoznačně zavrhnout.

Já osobně u personálu kamenných sběren neočekávám jakékoli odborné znalosti z oblasti digitální fotografie nebo počítačů (vždyť co o tom taková trafikantka může vědět). V žádném případě bych nepřipustil, aby na sběrně někdo manipuloval s mými datovými soubory :). Stačí mi, když řádně převezmou moje CD a za 3 dny mi předají zhotovenou zakázku spolu s původním CD (pokud možno funkčním). Něco jiného ale je specializovaný foto-obchod, který umí přepalovat datové soubory z karty na CD. Odhaduji však, že tvoří max. 3% všech kamenných sběren.

Pěkný den,
Petr Hulmak
www.digilaby.cz

Jméno:
Předmět:
RE: Nejsem o tom zcela přesvědčen
Datum:
17.02.2004 23:52:25

Děkuji za odpověď, ale musím se přiznat, že mě moc nepřesvědčila. Jsou to především rozpory mezi Vašimi tvrzeními a fakty, která jsem získal u Vás na serveru.

1. Na serveru je zaregistrováno celkem 55 digitálních minilabů, z nichž některé neposkytují své služby jiným způsobem, než lokální klientele. Nemají žádné spolupracující sběrny a nenabízejí své služby prostřednictvím Internetu a zásilkové služby.

2. Z registrovaných 55 jich celých 17, tj. 31% dosud nebylo hodnoceno. Celkově jsem napočítal pouze 332 hodnocení, tj. o 17% méně, než uvádíte. Pouze 8 firem pak má více než 10 hodnocení a lze je tedy považovat za zhodnocené. 30 firem má 9 a méně hodnocení. Obrázek si čtenáři udělají sami.

3. Společnosti uvádějí jako sběrny i drogerie nebo třeba železářství, které nedisponují odborným personálem. Nevím, zda tyto budou konkurenční výhodou. Stejně nepřesvědčivě působí uvedení vlastní provozovny do seznamu sběrných míst...

4. Společnost Foto Morava i na vašich stránkách inzeruje spolupráci s rodinnou firmou Foto-kino na Palackého třídě v Brně, o které píši v jednom ze zmiňovaných článků na serveru Digimanie.cz. Při osobní návštěvě byli velmi překvapeni, o Foto Morava prý slyší po dlouhé době a o spolupráci nevěděli zhola nic. Dokonce i pracovnice Foto Morava mě opakovaně přesvědčovala, že tato sběrna s nimi nespolupracuje.

5. Většina společností má v kolonce max. velikost souboru informaci - neuvedena, což v praxi není totéž co neomezena. A to nehovořím o celkové velikosti mailu, který se dá firmě poslat.

6. Dosavadní zkušenosti naznačují, že některé firmy provádějí konverzi vstupního formátu bez ohledu na přání zákazníka, mj. i proto, aby minimalizovaly objem dat přenášených do labu. Konverze přitom má fatální vliv na kvalitu výsledné fotografie. Přitom toto chování se volbou s úpravami/bez úprav nedá ovlivnit.

7. O výsledcích neanonymních testů velmi silně pochybuji.

8. Těžké klienty, jak jste je definoval, nezavrhuji ani já. Myslím si pouze, že nemají budouctnost.

Hezký den.