Komentáře ke článku "Weby velkých firem a interní problémy!"
Uvedené situace se odohravaji v druhe fazi firemniho "webu". Prvni faze je :
"Nejakou stranku už musime mit!"
"Ať to nestoji vic jak 5.000 !"
"Žadne telefony tam nebudou, jeste by nam vyvolavali porad!"
... atd. :-)
mono
priznaky jsou vice nez zrejme a diagnozu mam stejnou
"BORDEL ve firemni kulturre" Ten se pak muze rozlozit do
mnoha vrstev. Obvykle se k tomu jako zanet prida naprosta neznalost web prostredi. To jak na strane IT, tak na strane "Marketingu".
prvni faze je jasna... tam neni o cem diskutovat
druhou fazi bych specifikoval nasledovne:
"pozveme nejaku firmu, ta nam to udela"
Podminkou pro potencionalniho dodavatele je "vlastnictvi"
minimalne jedenoho akademickeho malire.
kdyz vitez takoveho vyberu vcas rozpozna, ze je nad jeho sily
(budget zadavatele) dat do poradku ten zmineny bordel a zajistit po
dodani aplikace take jeji chod s potrebnym feedbakem (tymem)
na strane zadavatele, budiz mu pripsano ke cti.
Pokud je za teto situace vymenen v obdobi X po dodani aplikace
dodavatel, je to pro puvodniho autora aplikace jen pozitivni. Muze se tak dal
venovat kreativni praci, nikoli pseudosprave datove mrtvoly. Tu prebira
obykle jeho konkurence. ;)
kdyz novy nastupce puvodniho dodavatele vcas rozpozna, ze je nad jeho sily
(budget zadavatele) .... POCET OPAKOVANI = Y
...pak muze nastat faze ktera je popsana v clanku. IT uz neco umi,
Marketing uz vi ze web existuje.
I nadale existuje ale ten BORDEL....
Casem se to ale nakonec srovna, udela se vlastni web team ktery ma zdrave slozeni a navic se diky neustalemu naskoku konkurence podari dat do hromady i ten BORDEL.
Je to sice jen par odstavcu... ale radove to muze trvat take 10let.
Stacilo jen preskocit fazi 1 (usetri se zhruba 2 roky) nebo mit soudnost ve
fazi 2, a usetrit nejen Xlet na casove ose , ale take odhadovane clovekohodiny:
OK faze 2, cyklus 3 roky = 3x250x8x6
KO faze 2, cyklus 9 let = (3x250x8x3x2) + (3x250x8x6)
(slovekohodiny platne pro projekt .com, vyrobni progra cca 10-30 produktu a postaveni vyrobce v prvni tretine konkurence)
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006