Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Komentáře ke článku "eBanka - trend otevřenosti pokračuje"


Jméno:
Předmět:
neplaste lidi...
Datum:
17.07.2001 12:01:49

Pane Celustka, neplaste porad, prosim, lidi! Nechapu, proc se ve svych clancich neustale navazite do Ebanky? Navic zcela neopravnene. Myslim, ze hledate problemy tam, kde nejsou...
Polemizujete zde o tom, kde lezi penize, ktere klient odesle bankovnim prikazem behem 5 minut ze sveho uctu, kdyz adresatovi dorazi az nasledujici den - podle me je to docela jasne - klientovi se odepisou z uctu behem 5 minut a ma vec vyrizenou -ale ebanka si je asi mozna nekam "uleje" a penize dorazi az nasledujici den - ale podle me je to logicke - kazda jina banka pripisuje a odepisuje penize kazdy vsedni den pouze do cca 14.00 hod. - takze proc by ebanka mela byt "hloupa" a poslat je hned, aby z toho profitovala ta druha strana/ banka, kdyz si je muze "nechat" a poslat je az potom, ne? Ja mam prece jako klient prikaz vyrizeny a muze mi to byt vcelku jedno, ne? To je prece ukol banky - tocit penize. Nejsem expert v oblasti bankovnictvi, ale kdyz se nad tim clovek zamysli, jak se platby mezi bankami zuctovavaji - tak to asi taky neni zadna sranda - to proste nejaky ten cas trva, ne...? Pokud chcete hledat nejake skutecne problemy - dam Vam tip - co takhle treba GE? Dle meho nazoru je to dnes jedna z nejdrazsich bank na ceskem trhu. A poplatky? Skoda mluvit... A "fungovani"? Presvedcte se sam....

Jméno:
Předmět:
Souhlasim
Datum:
17.07.2001 18:25:45

Jasne a co ostatni banky, neni to trochu jednostranny clanek?

Ale myslim, ze by se vsechny banky meli zrychlit(zkratit doby), ne e-banka (kvuli nim?) je prodluzovat...

Jméno:
Předmět:
Banky za to primo nemuzou - chyba je v systemu
Datum:
18.07.2001 08:50:50

Dobry den,

1. priste prosim o clanek nevztahujici se k jedne konkretni bance, tohle ji poskozuje, coz si eBanka nezaslouzi.

2. banky kazdou mezibankovni operaci odesilaji na clearing centralni banky, clearing platbu zpracuje a preda ji cilove bance. Proces v CNB trva cca. 1 den.

3. pokud vim z informaci z eBanky, na clearing se platba odesila temer ihned po zrealizovani (viz. problem pri chybne platbe - dokazete platbu v eBance stornovat? - nedokazete, je to davno na clearingu.

4. Kazda banka ma definovany davkove operace pro odesilani na clearing, napr. IPB ma u nas termin odesilani v cca. 17,30, prikazy bere do 14,00.

S pozdravem

MT.

Jméno:
Předmět:
RE: neplaste lidi
Datum:
18.07.2001 09:04:10

A co klid na práci? Nechybí vám? A od kdy Ebanka kope do GEC?

Jméno:
Předmět:
24h
Datum:
18.07.2001 10:08:46

Možná neumím počítat, pak se omlouvám:
první den následující po dni, kdy banka obdrží...není to 24h?

:)

Jméno:
Předmět:
otevřenost
Datum:
18.07.2001 10:13:43

Bankéři jsou poměrně hodně otevření, a to je možná minus pro ně. Máte někde v jiné bance na inetu třeba diskuzní rozhraní, abyste si mohli pokecat s bankéřem?
Asi ne, že?

Tedy, čím více Vám odtajní, tím méně si jich vážíme?
Taky mně naštvali (přechod na nové programy a stím souv. výhody), ale jinak ta úspora času je k nezaplacení.

Jméno:
Předmět:
komentar k "neplaste lidi"
Datum:
18.07.2001 10:49:33

Draha/y JS, nechapu, jak sis z meho komentare odvodil/a, ze Ebanka kope do GE? Ja jsem pouze panu Celustkovi davala tip, kde by se dalo hovorit o moznych problemech fungovani banky (myslim tim rychlost atd.) a dle meho nazoru vysokych poplatcich... Takze klidek a priste cti pozorne...
Take jsem tim chtela rict, ze mi pripada nefer, aby se pan Celustka neustale ve svych clancich navazel pouze do Ebanky (a takovych clanku jsme uz tady meli opravdu hodne) a timto se priklanim k nazoru p. ing. Touska a souhlasim...

Jméno:
Předmět:
RE: 24h a otevřenost
Datum:
18.07.2001 11:55:04

Nevím, zda je Váš výklad správný, ale podle mě je to víc, než 24h.

Pokud se banka obdrží peníze například v úterý v 0:01 v noci, je podle uvedené citace povinna Vám je připsat nejpozději 23:59 následujícího dne. V extrému to tedy může být 48h a to je docela dost, ne?

A to je v tomto bodě eBanka v nevýhodě, protože zákazník se informaci o připsání peněz může dozvědět ihned. Vemte si banku, která klientům zasílá výpis poštou. To jsou další 2-3 dny, kdy sice zákazník úrok dostává, ale z důvodu chybějících informací nemůže s penězi manipulovat. V takovém případě je to jako termínovaný vklad, kdy ve prostěch banky jde rozdíl mezi úrokem z termínovaného vkladu a úrokem běžného účtu. Šikovný bankovní software by takové případy mohl umět statisticky vyhodnocovat a vyvozovat příslušné závěry.

Jinak, psal jsem to už v předchozím příspěvku - otevřenosti bankéřů eBanky si vážím, je to jedna z jejich předností.

Jméno:
Předmět:
Doplnění článku
Datum:
18.07.2001 12:13:51

Článek vznikl jako druhý v pořadí článků o eBance. Ta totiž má v poslední době nebývalé množství problémů s provozem systému a tuto skutečnost přiznala i na bankovním fóru. Protože jsem však v článku měl příliš mnoho konkrétních fakt (datumy, časy, problémy i jména), které by mohly vyústit v sankce vůči zaměstnancům, šéfredaktor článek odmítl zveřejnit. To vysvětluje název článku, první článek konstatuje začátek trendu otevřenosti.

eBance se věnuji ze dvou důvodů. Jsem jejím klientem a bance jako takové fandím, protože přinesla mnoho zajímavých služeb a stala se průkopníkem alespoň na českém trhu. Ale jak dokazuje bankovní diskuse, nejen já registruji určité snížení kvality služeb. Na začátku byla banka komunikativní, pracovníci byli iniciativní a zákazníkům vycházeli maximálně vstříc.

Systém, který byl v roce 98 jedinečný, banka od té doby pouze udržuje, počet nabízených služeb rozšiřuje jen málo, případně přidávané služby jsou službami nového majitele, ale ne to, co očekávají stávající zákazníci. Bankovní konference je plná spousty užitečných drobných požadavků, které by systém zpřístupnily uživatelům a zlepšily jeho kvalitu, ale reakce na tyto připomínky a nápady jsou stále stejné - zaevidujeme, posoudíme... Přitom právě tyto drobnosti posilují loajalitu stávajících zákazníků a každý školák vi, že náklady na udržení stávajícího zákazníka jsou nižší než na získání nového. Jak to, že na tohle vedení banky zapomělo?

Článek není útokem na eBanku za její postupy ani na její otevřenost. Naopak - otevřenosti si velice vážím, banka samotná v mnoha službách může být pro ostatní banky vzorem... Ale spokojit se s tím, že jsem nejlepší mezi slabými je falešné, oslabující.

Předmětem článku je ale systém převodu plateb. V době kdy všechny operace jsou prováděny počítači, je uvedené zpožďování plateb v řádu dnů výsměchem bank nám klientům, nemyslíte? Článek jsem napsal proto, abych na věc upozornil. Většina lidí je příliš pohodlná na to, aby se snažila získat informace (já taky, hledal jsem až na základě infromace v bankovní diskusi). Z reakcí to vypadá, že jsou i tací, kteří si nepřejí aby se o věci mluvilo. Proč asi?

Jméno:
Předmět:
Re: doplneni clanku
Datum:
18.07.2001 12:38:23

Tak moment - tento clanek se puvodne tykal kritiky Ebanky a najednou je tady poznamka "Vemte si banku, která klientům zasílá výpis poštou. To jsou další 2-3 dny, kdy sice zákazník úrok dostává, ale z důvodu chybějících informací nemůže s penězi manipulovat." - to je presne priklad fungovani GE.
Co se tyce Ebanky - Vam se snad nekdy stalo, ze by Vasi platbu Ebanka provedla az v uvadenem maximalnim casovem rozpeti 48 hodin?!?!?!? To snad ne!!!!!

Jméno:
Předmět:
Re: doplneni clanku
Datum:
18.07.2001 13:08:43

Mimochodem - ja jsem klientem Ebanky v podstate od jejiho ranneho fungovani - ano, pripoustim, na zacatku vse fungovalo v podstate "bezchybne", ALE: porad je to z hlediska sluzeb, pristupu k uctu a moznosti provadet operace v kteroukoliv dobu a hlavne RYCHLOSTI provadenych operaci jedna z nejlepsich bank na nasem trhu!!!
Prominte, ale nechapu Vasi poznamku cituji: "Z reakcí to vypadá, že jsou i tací, kteří si nepřejí aby se o věci mluvilo. Proč asi?"

Jméno:
Předmět:
RE: doplneni clanku
Datum:
18.07.2001 22:34:36

Nezlobte se na mě bezejmenná "ks", ale mám dojem, že to co píšu čtete jen tak letmo.

1. Ve článku jsem pochválil eBanku za její otevřenost v řekněme choulostivých věcech a vyjádřil nesouhlas s tím, čeho se ty choulostivé věci týkaly. Přišlo mi jaksi jasné, že tato praxe je ve všech bankách, proto jsem se nakonci čtenářů dotázal, zda nechtějí přispět se svými zkušenostmi. Přání je ve Vašem případě asi otcem myšlenky a tak vidíte napadání eBanky i tam, kde není. Já si příště dám větší pozor, a v textu zdůrazním i zcela jasné věci.

2. O 48h jsem hovořil v odpovědi panu Bosákovi, který si terminologii "první den následující po dni" vyložil jako 24h - nikde jsem neřekl, že mi někdy banka připsala peníze za 48h poté, co se o převodu peněz v můj prospěch dozvěděla. To je totiž termín, který nemůžu zkontrolovat, protože nevím, kdy se to dozvěděla.

3. Souhlasím s Vámi, že z hledisek, které jste uvedla, je eBanka pořád jednou z nejlepších u nás. Ale přesně toho se taky bojím. Protože sebeuspokojení s dosaženou úrovní může být počátkem konce. A to, že je někdo jeden z nejlepších neznamená, že kdyby chtěl, nemohl by být ještě lepší.

Prosím, zkuste najít odvahu, podepsat se a přidat k tomu email. Myslím, by to některé Vaše postoje vysvětlilo.

Jméno:
Předmět:
Každopádně se zhoršili
Datum:
19.07.2001 12:15:14

Na začátku byly platby připsány po 17.00 ten den, kdy je banka obdržela. V poslední době jsem měl připsané částky kolem 12:00 ale také až ve 23:00!!! Ptal jsem se pracovníků eBanky, jestli tyto platby přišli později na můj účet nebo dříve než měla. Zůčtovací centrum ČNB totiž dle mích informací zpracovává peníze až do 14.00 až 15:00!!! Takže banky je obdrří až po této době! (světe div se, zrovna jsem obdržel SMS, že mi byly připsány nějaké peníze. My o vlku...). Odpověď velice diplomatická: je to v pořádku, peníze vám můžou být připsány kdykoliv v průběhu dne. Že by celý bankovní systém v ČR už byl on-line???

Jméno:
Předmět:
24h a otevřenost II
Datum:
20.07.2001 09:59:13

Ano, může to být až 48h, v extrému.
V praxi to tak ale není. Nebudu se však přít :)

Jméno:
Předmět:
pochvala
Datum:
20.07.2001 10:03:16

Aby tu nebyla většina negativních příspěvků, pak musím říci, že při osobním jednání s bankéřem se dá dohodnout leccos. Na infolince je všechno moc oficiální, ale když jednáte s bankéřem ve Vašem KC, osobně, získáte víc :)
Mně osobně banka vyšla vstříc: dostal jsem zdarma na rok kartu VISA GOLD za loajalitu a nové klienty, hezký dárek ne?

Jméno:
Předmět:
náhody?
Datum:
20.07.2001 10:15:31

Co se týče problémů se systémem eBanky, který byl v příspěvcích popisován, pak, abych taky nebyl jen samá chvála :), musím říci, že při návštěvách v KC, že se často setkávám s technickými problémy na místě. Většinou něco zrovna "spadne", nebo "právě probíhal upgrade", tak bych řekl, že prostředí na inetu pro nás ještě funguje docela dobře :).
Přesto však je fakt, že často dochází k přerušení spojení a znovu je třeba vygenerovat cert. kód. A to sedím na 3MB lince GTS a používám link klient2.ebanka.cz (GTS) Zpomalení odezev jsem si zatím ale nevšiml.

Jméno:
Předmět:
RE: 24h a otevřenost II
Datum:
20.07.2001 10:22:51

Nikdy jsem netvrdil, že 48h je. Podle mě je to teoretický extrém, který v praxi nenastává.

Ale, není to až tak úplně pravda. V případě, že se informaci o pohybu ve váš prospěch banka dozví v pátek, musíme přidat sobotu a neděli. V tom případě je to až 96h, tedy 4 dny.

Různé svátky k tomu už připočítávat nebudu :-)

Jméno:
Předmět:
Vyjádření eBanky
Datum:
02.08.2001 19:00:58

Není to sice oficiální informace od tiské mluvčí, ale tato odpověď se objevila v bankovním diskusním fóru na doplňující dotaz jednoho z klientů.

"eBanka zasila clearingove davky do CNB kazdy den v 6,30. V 10,00 jsou odesilany jeste tzv. expresni platby. U expresni platby Vam eBanka zarucuje, ze bude castka do banky protistrany dorucena tentyz den. To, zda tuto castku banka pripise okamzite na ucet prijemnce Vam vsak zarucit nedokazeme. Expresni platbu lze zadat kazdy den mezi 6,30 a 10,00. Poplatek za tuto sluzbu cini 25,- Kc."