Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "Zaklínadlo internetu: ZADARMO"


Jméno:
Předmět:
Ano ale
Datum:
16.01.2002 14:27:31

To nejprve musíme nechat všechny podobné existující projekty pochcípat, potom teprve můžeme přijít s placenými službami. Těžko můžete za současné situace přijít s placeným projektem, který konkuruje nějakému neplacenému. A těžko přesvědčíte provozovatele projektu zdarma, že by měl přejít na placenou službu.

Mimochodem co takové noviny Metro? Cena za distribuci, nejvyšší část nákladů klasických novin tady víceméně odpadá, protože to dělají zaměstnanci DP. (Není žádným tajemstvím, že u klasických novin pokrývá cena za výtisk výceméně fyzické náklady.)

Článek bez naznačení řešení. Hm

Jméno:
Předmět:
re: ano ale
Datum:
17.01.2002 13:35:20

Myslim, ze mate pravdu pane Kocicko, ze je treba pockat, az vetsina sluzeb zdarma, casto provozovana nadsenci a zacinajicimi firmami, "pochcipa". A to je podle meho nazoru to, proc velke firmy investuji ohromne castky do systemu, ktere jim prodelavaji. Jednak tim setri na danich (investuji soucasne zisky do budoucich zisku, coz je rozhodne lepsi, nez ty penize cpat statu) a jednak veri, ze za par let se "nova ekonomika" stabilizuje a zacne se ridit stejnymi pravidly jako "stara ekonomika".

Podle meho nazoru se tedy v soucasne dobe odehrava na Internetu boj, kdo dele vydrzi...

Jméno:
Předmět:
NE, NE, NE, ...
Datum:
18.01.2002 08:04:18

Pokud říkáte pane Kočičko, že naprostou většinu nákladů u novin tvoří náklady na distribuci, tak tato položka je právě u internetu téměř nulová. Takže proč platit za obsah? Nepřirovnával bych také internetové podnikání ke kamennému (jak je tomu v článku), ale spíš k podnikání televiznímu. Internet je pouze médium. Nemůžete si tam zboží ohmatat jako v kamených obchodech. Tak nechť to funguje jako v TV. Zboží je pouze propagováno s možností ho nakoupit (tel., e-mailová objednávka) a zákazník zaplatí paušál za připojení (podobně jako je to s poplatky za TV nebo satelit, apod.). Provoz internetových projektů bude hrazen i nadále výhradně z reklamy (jak nám to neustále připomíná p. Fe z jisté naší přední TV - nechci dělat reklamu:-)).

Jméno:
Předmět:
a co přidaná hodnota?
Datum:
19.01.2002 11:52:30

Vážení přátelé,

problém s informacemi zdarma na Internetu je asi všem jasný. Dle mého názoru ale jde v mnoha případech o přidanou hodnotu, o které všichni mluví a mnozí z nich ani přesně neví, co to vlastně je.

Rozhodně nesouhlasím s tím, že by internet měl být čistě reklamní médium podobně jako TV. Autor komentáře asi zcela zapomíná na e-komerce, která jistě má velkou budoucnost, ale byla a stále v mnoha oblastech je přeceňována.

Budu konkrétní - provozuji odborně-profesní server pro odborníky a profesionály v cestovním ruchu (www.cestovni-ruch.cz). Je to jistě vhodné místo pro umístění cílené reklamy. Abych řekl pravdu, prodej reklamní plochy se mi příliš nedaří, na serveru je však spuštěna Databáze dodavatelů, kde je několik možností záznamu pro dodavatele pro podniky cestovního ruchu - od základního záznamu zdarma až po placené zvýrazněné záznamy. A v tomto případě se dá mluvit o přidané hodnotě - návštěvník zde najde nejen odborné infomace, ale najde i svého dodavatele. Takže všem provozovatelům různých stránek a serverů doporučuji: hledejte a budujte přidanou hodnotu.
Velice zajímavá je například situace s letenkovými servery, kterou se snažím postupně mapovat. Vzniká jich obrovské množství - některé méně kvalitní, některé špičkové (od technologií až po kvalitní uživatelské rozhraní). Osobně se však domnívám, že "zvítězí" jen ty, které nabídnou více než jen ty letenky či hotely po celém světě. Půjde opět o přidanou hodnotu, tedy například cestovatelské a vízové informace, podrobné informace o dané zemi včetně napojení na interaktivní mapy apod. Dobrý příkladem může být systém portálu atlas (sorry za neplacenou reklamu..:-)
Uvítám komentáře na tuto krátkou úvahu.

Jméno:
Předmět:
Jsou informace na Internetu kvalitní?
Datum:
23.01.2002 11:09:10

Autor má zcela pravdu, že pokud používám Internet jako informační základnu, je většina informací zdarma. Bohužel jejich kvalita nebývá tak vysoká, jak autor naznačuje.

Pamatuji se, jak jsem po letech u počítačů vstoupil do diskuse o fyzice, kterou jsem kdysi studoval, a potřeboval jsem najít zápis Maxwellových rovnic, které jsem si již přesně nepamatoval. Použil jsem různé internetové vyhledavače, které mi nabídly spoustu sylabů přednášek různých universit na toto téma (to je asi oprávněný šum - na tom není nic zlého, že to university poskytují), několik životopisů Maxwella včetně fotografií rodného domku, ale zápis rovnic jsem našel až asi v padesátém odkazu. Podobně to bývá s vyhledáváním všeobecných vědeckotechnických i jiných informací nejen v tomto případě.

Pravda, byl jsem úspěšný, ale internetová informace odpovídá spíše bulvárnosti běžných tiskovin, jako je vychvalování "celebrit", než jejich významu. A to platí nejen o obecných vědeckotchnických informací - Internet je zamořen balastem a vyhledání skutečně kvalitní informace je problém.

Navíc informace v některých oblastech je dobrá, např. doporučení RfC najdete bez problémů. Ale standatdy ISO či ITU již jsou chráněny copyrightem a jsou k mání jen za úplatu. Pokud je někdo zveřejní, majitel copyrightu okamžitě zakročí. Při hledání odpovědi na konkrétní otázky najdete často spíše odkaz na knihu v internetovém knihkupectví než na konkrétní informaci. Prostě i na Internetu platí: je to zadarmo, ale často to za moc nestojí.

Přitom se musím přiznat, že otázce financování Internetu, ani ne tak serverů jako interních uzlů a technických prostředků, zcela nerozumím a skutečnost, že funguje prakticky zdarma, je pro mne překvapivá.