Komentáře ke článku "Jsme připraveni k realizaci B2C ?"
Vážený pane Pleyere,
napsal jste velmi pěkný článek, gratuluji.
Měl jsem včera jednání s jedním zahraničním pánem ve středním věku a ten říkal, že B2B ano, ale B2C že prý nemá šanci. On-line (internet) nákupy prý nikdy nedokážou to co třeba hypermarkety. Máme mnoho známých mimo centra jako je Praha nebo Ostrava a sami si představte co je pro ně za časovou ztrátu nákup v hypermarketu vzdáleném třeby 60 km.
Myslím si, že současná doba dává opět šanci šikovným českým rukám, protože v maloobchodě už prakticky češi neexistují, pouze pracují pro někoho jiného, "velkého" ze západu - v tom směru bude asi ještě hůř.
Dovoluji si oponovat autorovi článku v tvrzení, že B2C srovnává konkurenceschopnost "malých" i "velkých". Spíše bych použil pojem "stará" a "mladá", inovativní firma. Z vlastních zkušeností z implementace B2C řešení mohu dokumentovat, že finanční náročnost není zdaleka zanedbatelná. Jsem přesvědčen, že pouze inovátorské střední a malé firmy jsou ochotny investovat čas a peníze do tvorby a implementace B2C řešení. Velké společnost naopak berou internet a s ním spojené investice a změny ve organizaci spíše jako nutné zlo, které si mohou dovolit. Pro všechny ostatní je to pouze další neproveditelná investice v již tak složité finanční situaci těchto podniků.
Pokud hovoříme o českých, potažmo evropských podmínkách, je B2C zatím spíše ztrátovou záležitostí - investicí do budoucna. Investicí do kvalitnějších zaměstnanců, kteří jsou schopni a ochotni podílet se na tomto procesu, investicí do nového hw a sw, investice do restruktualizace organizace a změny zaběhlého systému prodeje a marketingu.
Většina našich klientů začala s implementací B2C a B2B řešení jen z popudu vedoucí pracovníků - internetových fandů, kteří na sebe jsou ochotni vzít riziko investic, nepodepřených konkrétními údaji o potenciálním (růstu) zisku.
Jednoho dne ale i ty hypermarkety zacnou prodavat ci prijimat objednavky pres Internet a prestane veskera legrace.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006